Vad gäller fula och plastiga mugghållare som man klämmer fast någonstans ... aldrig i livet!

Cédric wrote:Mugghållare,wtf, det är nog det jag minst skulle vilja ha i min bil. Jag har åkt många långa resor (130mil+ på en helg är väl lite åka?). Men om man är kaffeknarkare är nog läget det omvända. Däremot hållet jag med robert, överväxel hade varit guld, 4000 varv i 6 timmar från skåne och hem med brummigt avgas är ju kanske inte det mest avslappnande man kan göra. Tänk om man kunde ligga på 2800rpm i 130, sweet, skulle bilen dra 0.6 också
Jag kör alltid med öronproppar om jag åker utanför stadsgränsen. Då går 924:an tyst och bruksbilen får limousinekänsla. Men det är klart, vissa gör en cirkelrörelse med pekfingret i trakten av tinningen när man kör SAAB 9-5 med öronproppar. Tyst och skönt är det i alla fall.Cédric wrote:...4000 varv i 6 timmar från skåne och hem med brummigt avgas är ju kanske inte det mest avslappnande man kan göra.
Sportbil, min 944 är en bruksbil, mycket bättre än en Volvo....bergodalvana wrote:Mugghållare skall inte existera i en Sportbil...
Tack för tipset! Sen är väl frågan om det får plats framför växelspaken, men man kan ju alltid testa.Mr Dezent wrote:*tipsar om Saab-mugghållare*
Word!firefish wrote:Mugghållare är kanon - vill ha en själv.
För övrigt är mugghållare och motorvägsåka ungefär lika osportigt. Och höga varv är väl enligt samma resonemang supersportigt, med andra ord så kan man inte önska sig överväxel för motorvägskryssning samtidigt som man ondgör sig över mugghållare - lite konsekvent måste man vara!
Users browsing this forum: No registered users