Frågor om Nira

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
kyttet
S2-Poster
Posts: 214
Joined: 2007-10-11 11:38:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: JÖNKÖPING
Contact:

#16 Post by kyttet »

sätt dit en induktiv givare och sätt den närmare triggerhjulet.. 1mm är i överkant..
kolla så triggerskivan inte är skev bara..
du ska få varvtal på nirat även när du kör på starten.. anledningen till att du inte får någon varning är att nirat vet inte att motorn snurrar.. först när du får varvsignal så kan du få varning på kamgivaren..
när det gäller spolar så har väl i3+ inbyggda steg, vet inte hur man kopplar dock,, själv kör jag med coil on plug med inbyggda steg. har tidigare haft andra coil spolar som jag lödde på kablar på och monterade på torpeden, borde ju funka i ditt fall..
hör av dig om du har andra bekymmer.. mvh roger
mitt projekt.
http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=9153

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#17 Post by Erol »

Så ja, nu har jag fått signal från vevaxelgivaren, funkade efter att jag bytt givare.
Jag har även kopplat på ett tändsteg på en spole och får nu gnista på detta stift,
ska nu koppla in de övriga tändstegen och där efter prova att starta bilen!


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users