DLS wrote:kan man lugnt säga
mina 18" kosta 5900kr från camskills med frakt, samma på ralphs kostar 9240kr utan frakt.
oj det var inte lite heller
jag har en polare som balanserar och monterar på fälg med så det får jag inget problem med heller får nog beställa från samma ställe som du då
Mvh
Dennis
944 TURBO -85
S80 D4 -13
Renault clio R -06
Ford Transit disel -08
Case jx 60 -13
DLS wrote:jag har beställt hankook rs-2 z212 från camskills förra veckan, borde komma den här veckan.
rs-2 är inge rent r-däck som r888 är utan mer jämförbart med kumho ecsta mx.
dock verkar många väldigt nöjda med rs-2 o det är ju kalas pris på dom på camskills
Jag använder dom på min 911. En kompromiss, inte speciellt bra heller. Hala när de är kalla, greppar hyggligt när de är varma.
Ska man jämföra kallgrepp så är både vanliga prestandadäck och 888 bättre än 212orna, i alla fall i sommartemperaturer.
Med det sagt så köpte jag dessa däck även till 951ans sommarfälgar, de är jäkligt prisvärda! Gav 3600kr inkl frakt för 205/55-16 + 225/50-16.
DLS wrote:rs-2 är inge rent r-däck som r888 är utan mer jämförbart med kumho ecsta mx.
dock verkar många väldigt nöjda med rs-2 o det är ju kalas pris på dom på camskills
Borde vara jämförbara med Toyo T1-R då? Camskills har bra priser på dem också. Vet dock inte alls hur de är, men mina R888 är jag mycket nöjd med så skulle jag inte "kräva" riktiga R-däck skulle jag inte tveka att prova T1-R.
rs-2 såväl ecsta mx samt nått dunlop däck o några mer ligger nånstans mitt emellan r-däck o ett gatdäck.
r-däck har treadwear runt 80-140
rs-2 har treadwear 200
gatdäck ligger runt 280-320.
o som safe säger, rs-2 kräver värme innan dom funkar bra.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
DLS wrote:rs-2 är inge rent r-däck som r888 är utan mer jämförbart med kumho ecsta mx.
dock verkar många väldigt nöjda med rs-2 o det är ju kalas pris på dom på camskills
Borde vara jämförbara med Toyo T1-R då? Camskills har bra priser på dem också. Vet dock inte alls hur de är, men mina R888 är jag mycket nöjd med så skulle jag inte "kräva" riktiga R-däck skulle jag inte tveka att prova T1-R.
Jag har kört T1R de senaste åren, mest pga jag har fått kanonpris på dem. Mjukt gummi, bra grepp framför allt i regn. Slits rätt snabbt.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Så på den kalla hösten så värmer vi oss med R-däck!
R888or och V70A som ni finner på Camskill duger alldeles utmärkt till bankörning.
I min biltråd beskrev jag en joyride med Spjuvern där han kör i närheten av ca 1:30 på Mantorp med Kuhmo. Bilen väger ca 1200 kg, orginalok med häftigare belägg och ett chassi i klass med ett morgonstånd på yngre dagar.
Har ni som köpt av Camskills sett att det är nya däck. För ett par år sedan såldes det billiga R-däck runt om i europa som var två, tre år gamla. Dessa såldes billigt.
Jag har kört på Kuhmo V70A på 944 S2an och jag var nöjd med greppet men det var väldigt kort livslängd. Jag körde 3 banmöten (75 mil) med dem och ca. 300 mil på gata. Då var vänster bakdäck helt slut.
Nu har jag kört 3 banmöten med Toyo (ca. 70 mil) och 20 mil gata, men däcken är knappt nötta. Det är samma dimension på däcken men en lättare bil. Eftersom att det inte är samma bilar så har jag svårt att säga vilka däck som har bättre grepp, men jag upplever det som att Kuhmot känndes säkrare i hög fart. Men det beror kanske på bilens inställningar. S2an var ju supersnäll i sitt uppträdande.
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Även om dom skulle vara nåt år gamla så är det ingen fara om dom lagrats på rätt sätt. Har själv köpt "gamla" lagrade rdäck till ena 924an, dom fungerade kanon på alla sätt.
Problemet med v70A är väl att folk haft problem med att däcket spricker sönder och separerar. Vilket är tråkigt och farligt.
Cédric wrote:Även om dom skulle vara nåt år gamla så är det ingen fara om dom lagrats på rätt sätt. Har själv köpt "gamla" lagrade rdäck till ena 924an, dom fungerade kanon på alla sätt.
Problemet med v70A är väl att folk haft problem med att däcket spricker sönder och separerar. Vilket är tråkigt och farligt.
Det gjorde ett av bakdäcken , men jag fick ett nytt.
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Cédric wrote:Även om dom skulle vara nåt år gamla så är det ingen fara om dom lagrats på rätt sätt. Har själv köpt "gamla" lagrade rdäck till ena 924an, dom fungerade kanon på alla sätt.
Problemet med v70A är väl att folk haft problem med att däcket spricker sönder och separerar. Vilket är tråkigt och farligt.
Är detta ett vanligt problem?
Har en kompis som kör långlopp på Kumho och de har aldrig upplevt detta.
Då gör de av med ca 50 - 60 däck per säsong i de olika hårdhetsgraderna.
Cédric wrote:Även om dom skulle vara nåt år gamla så är det ingen fara om dom lagrats på rätt sätt. Har själv köpt "gamla" lagrade rdäck till ena 924an, dom fungerade kanon på alla sätt.
Problemet med v70A är väl att folk haft problem med att däcket spricker sönder och separerar. Vilket är tråkigt och farligt.
Är detta ett vanligt problem?
Har en kompis som kör långlopp på Kumho och de har aldrig upplevt detta.
Då gör de av med ca 50 - 60 däck per säsong i de olika hårdhetsgraderna.
Vad jag förstått så fanns det ett problem. Det kanske bara var en leverans av en viss dimension som var dålig? Det är 2,5 år sedan så problemen finns säkert inte kvar.
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR