Måste bara hålla med! Otroligt trevligt med detta forum där alla hjälps åt och Erol har ju gjort en strålande recension av denna S2:a likvärdig en test i en biltidning!emm wrote:Nice work Erol!
Vet någon något om denna S2'a
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Skulle kanske kunna vara dåliga motorfästen?Erol wrote:Dock blev jag lite osäker på om de fått dit ballansaxlarna rätt, motorn
vibrerade klart mer än min på tomgång, men gick jämt och fint när jag
körde den.
Edit: Vad långsam man är ...
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Speciellt om vibrationerna avtar/dör kring 1800-2000 rpm.Notch wrote:Fantastisk rapport från Erol! Vibrationer vid tomgång och låga varv brukar vara kassa motorfästen.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Som jag upplevde så avtog vibrationerna ganska omedelbart när man ökar
varvet över tomgångsvarvtal. Min S2:a har som sagt klart mindre vibrationer
vid tomgångsvarv.
Dock så fundrar jag om mina motorfästen är dåliga, då det känns som hela
drivlinan sitter i ett gummiband vid låglast/lätt motorbroms. Eller är det den
beryktade kopplingspucken som spökar i mitt fall?
Ska ta och kasta ett öga på mina motorfästen nån dag...
Mvh Erol
varvet över tomgångsvarvtal. Min S2:a har som sagt klart mindre vibrationer
vid tomgångsvarv.
Dock så fundrar jag om mina motorfästen är dåliga, då det känns som hela
drivlinan sitter i ett gummiband vid låglast/lätt motorbroms. Eller är det den
beryktade kopplingspucken som spökar i mitt fall?
Ska ta och kasta ett öga på mina motorfästen nån dag...
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 102
- Joined: 2009-09-23 13:16:11
- Bilmodell: Porsche 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Vellinge
- Contact:
- Jesper von Wowern
- Turbo-Poster
- Posts: 678
- Joined: 2007-07-05 12:40:22
- Telefon: 0701751401
- Bilmodell: 912-65, 944-84
- Årsmodell: 1984
- Location: Vellinge
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 102
- Joined: 2009-09-23 13:16:11
- Bilmodell: Porsche 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Vellinge
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 102
- Joined: 2009-09-23 13:16:11
- Bilmodell: Porsche 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Vellinge
- Contact:
Veckans befodran!
Vill passa på att tacka Erol för hjälpen och utnämna honom till regerande Kung av 944sverige.com!
MVH
Kristian
MVH
Kristian
- makkanftw
- Addict
- Posts: 1456
- Joined: 2009-02-08 20:11:35
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
- Location: Ed
- Contact:
Re: Veckans befodran!
KBL wrote:Vill passa på att tacka Erol för hjälpen och utnämna honom till regerande Kung av 944sverige.com!
MVH
Kristian
Haha nu blir Patand svartis!
Men är beredd att hålla med! Imponerande Erol!
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Veckans befodran!
Inte alls! Kan bara hålla med att det var mycket jantilt gjort av Erol att kolla på bilen och komma med en så genomgående rapport!makkanftw wrote:Haha nu blir Patand svartis!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Veckans befodran!
Man tackar, men det var inget märkvärdigt, finns flera på detta forum somKBL wrote:Vill passa på att tacka Erol för hjälpen och utnämna honom till regerande Kung av 944sverige.com!
MVH
Kristian
skulle göra det samma.
Hoppas att bilen motsvarade dina förväntningar och att jag inte missat
något betydande fel/brist på bilen.
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 102
- Joined: 2009-09-23 13:16:11
- Bilmodell: Porsche 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Vellinge
- Contact:
...ett tag sedan nu!
Jo tack Erol, den levde upp till förväntningarna
La faktiskt handpenning på bilen baserad på din recention, bara för att vara säker på att få den.
Dock blev det en j...a premiärtur när den skulle hem.
57 av 60 mil stormade det, blåst och regn hela vägen! Dessutom hade jag en tid att passa. Middagsbjudning kl 19:00!
Hela dagen gick i 140. Efter att sovit i hela 3 timmar tog jag bussen till Malmö C 05:59, sen tåg till Kvicksund, träffa säljaren, provköra, göra upp affären, lämna Kvicksun 13:30, hemma 18:55, beställde taxi till 19:15, sätt till bords 19:45, hemma 03:30. SOV!
Nu har jag dessutom pumpat däcken, visade sig var 1,5 bar runt om. Blev betydligt mer distink att köra!
Jesper, har inte haft tid att titta in än, det kommer, lovar...!
Vidare äventyr kommer att redovisas i en egen biltråd. Dock kommer den inte bli särskilt lång eftersom bilen kommer att gå som bruksbil. Inga spännande project i pipen! Vill jag köra bana har jag en annan...
Edit: ...och efter en vecka lever den fortfarande upp till förväntningarna
MVH
Kristian
Jo tack Erol, den levde upp till förväntningarna
La faktiskt handpenning på bilen baserad på din recention, bara för att vara säker på att få den.
Dock blev det en j...a premiärtur när den skulle hem.
57 av 60 mil stormade det, blåst och regn hela vägen! Dessutom hade jag en tid att passa. Middagsbjudning kl 19:00!
Hela dagen gick i 140. Efter att sovit i hela 3 timmar tog jag bussen till Malmö C 05:59, sen tåg till Kvicksund, träffa säljaren, provköra, göra upp affären, lämna Kvicksun 13:30, hemma 18:55, beställde taxi till 19:15, sätt till bords 19:45, hemma 03:30. SOV!
Nu har jag dessutom pumpat däcken, visade sig var 1,5 bar runt om. Blev betydligt mer distink att köra!
Jesper, har inte haft tid att titta in än, det kommer, lovar...!
Vidare äventyr kommer att redovisas i en egen biltråd. Dock kommer den inte bli särskilt lång eftersom bilen kommer att gå som bruksbil. Inga spännande project i pipen! Vill jag köra bana har jag en annan...
Edit: ...och efter en vecka lever den fortfarande upp till förväntningarna
MVH
Kristian
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Coolt!KBL wrote:...ett tag sedan nu!
Jo tack Erol, den levde upp till förväntningarna
La faktiskt handpenning på bilen baserad på din recention, bara för att vara säker på att få den.
Dock blev det en j...a premiärtur när den skulle hem.
57 av 60 mil stormade det, blåst och regn hela vägen! Dessutom hade jag en tid att passa. Middagsbjudning kl 19:00!
Hela dagen gick i 140. Efter att sovit i hela 3 timmar tog jag bussen till Malmö C 05:59, sen tåg till Kvicksund, träffa säljaren, provköra, göra upp affären, lämna Kvicksun 13:30, hemma 18:55, beställde taxi till 19:15, sätt till bords 19:45, hemma 03:30. SOV!
Nu har jag dessutom pumpat däcken, visade sig var 1,5 bar runt om. Blev betydligt mer distink att köra!
Jesper, har inte haft tid att titta in än, det kommer, lovar...!
Vidare äventyr kommer att redovisas i en egen biltråd. Dock kommer den inte bli särskilt lång eftersom bilen kommer att gå som bruksbil. Inga spännande project i pipen! Vill jag köra bana har jag en annan...
Edit: ...och efter en vecka lever den fortfarande upp till förväntningarna
MVH
Kristian
Ännu en fin bil till skåne!
Mycket glädje!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Snyggt Erol!
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- S-Poster
- Posts: 102
- Joined: 2009-09-23 13:16:11
- Bilmodell: Porsche 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Vellinge
- Contact:
Tackemm wrote:Coolt!KBL wrote:...ett tag sedan nu!
Jo tack Erol, den levde upp till förväntningarna
La faktiskt handpenning på bilen baserad på din recention, bara för att vara säker på att få den.
Dock blev det en j...a premiärtur när den skulle hem.
57 av 60 mil stormade det, blåst och regn hela vägen! Dessutom hade jag en tid att passa. Middagsbjudning kl 19:00!
Hela dagen gick i 140. Efter att sovit i hela 3 timmar tog jag bussen till Malmö C 05:59, sen tåg till Kvicksund, träffa säljaren, provköra, göra upp affären, lämna Kvicksun 13:30, hemma 18:55, beställde taxi till 19:15, sätt till bords 19:45, hemma 03:30. SOV!
Nu har jag dessutom pumpat däcken, visade sig var 1,5 bar runt om. Blev betydligt mer distink att köra!
Jesper, har inte haft tid att titta in än, det kommer, lovar...!
Vidare äventyr kommer att redovisas i en egen biltråd. Dock kommer den inte bli särskilt lång eftersom bilen kommer att gå som bruksbil. Inga spännande project i pipen! Vill jag köra bana har jag en annan...
Edit: ...och efter en vecka lever den fortfarande upp till förväntningarna
MVH
Kristian
Ännu en fin bil till skåne!
Mycket glädje!
När skall vi ha ett Skånemeeting?
MVH
Kristian
Who is online
Users browsing this forum: No registered users