Lättningskit på Stylingexperten

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

Lättningskit på Stylingexperten

#1 Post by bergodalvana »

Nån som testat eller sett detta kit?
http://www.stylingexperten.se/product.php?ID=473
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

#2 Post by makkanftw »

Bra pris :O Är det glasfiber tro..?
- Marcus

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#3 Post by bergodalvana »

makkanftw wrote:Bra pris :O Är det glasfiber tro..?
Det är det säkerligen
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2635
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

#4 Post by gegge »

Kul, kallas lättningskit till 944 men konverteringskit till 924!
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

snugge
Turbo-Poster
Posts: 808
Joined: 2007-03-05 02:13:14
Bilmodell: volvo

#5 Post by snugge »

mycket prisvärt! synd att det inte fanns dörrar.

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#6 Post by FSN »

Men ingen riktig baklucka eller? Bättre att kastat in en huv i kittet.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#7 Post by bergodalvana »

FSN wrote:Men ingen riktig baklucka eller? Bättre att kastat in en huv i kittet.
Fast det är ju en baklucka... ;)
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
Henka_E
Addict
Posts: 1401
Joined: 2008-06-12 17:12:33
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#8 Post by Henka_E »

Lite kul baklucka faktiskt... Kanske blir enklare att få dit bakvingen med den där luckan - slipper man ju skruva den i plåten bakom/under lucken. Kanske inte snyggt, men kanske effektivt. Nån som har en bild med kittet på plats?

snugge
Turbo-Poster
Posts: 808
Joined: 2007-03-05 02:13:14
Bilmodell: volvo

#9 Post by snugge »

ja väldigt udda baklucka. aldrig sett förut. någon slags sneak-variant på denna?
Image

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#10 Post by Erol »

FSN wrote:Men ingen riktig baklucka eller? Bättre att kastat in en huv i kittet.

Iofs så sparar man nog mer vikt på att byta ut den blytunga bakrutan
mot glasfiberlucka, än att byta huven mot en glasfiberhuv.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Mr Dezent
Carrera-Poster
Posts: 389
Joined: 2005-07-02 21:03:02
Bilmodell: Dodge Viper -96
Årsmodell: Vet ej
Location: Karlskrona
Contact:

#11 Post by Mr Dezent »

Håller med Erol.
Glasrutor väger bly och det är dessutom vikt på fel ställe.
Jag testade att byta bakrutorna (sidor/bakruta) av glas mot polurentan-rutor på en av mina tidigare bilar (ej Porsche) och den förändrade, tillika starkt förbättrade, tyngdpunkten märktes omgående.

Det blev en jäkla skillnad!
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#12 Post by FSN »

Erol wrote:
FSN wrote:Men ingen riktig baklucka eller? Bättre att kastat in en huv i kittet.

Iofs så sparar man nog mer vikt på att byta ut den blytunga bakrutan
mot glasfiberlucka, än att byta huven mot en glasfiberhuv.


/ Erol
Behålla ramen som är svinlätt och fixa dit en polycarbonatruta. Man vill garanterat lätta bilen fram så en plasthuv är önskvärt.

Sen tror jag inte att så många är sugna på att såga sönder bakskärmarna på en 944 för att plasta dit identiska skärmar i glasfiber för att eventuellt spara ett kilo.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
bergodalvana
Addict
Posts: 2011
Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:

#13 Post by bergodalvana »

FSN wrote:
Erol wrote:
Iofs så sparar man nog mer vikt på att byta ut den blytunga bakrutan
mot glasfiberlucka, än att byta huven mot en glasfiberhuv.


/ Erol
Behålla ramen som är svinlätt och fixa dit en polycarbonatruta. Man vill garanterat lätta bilen fram så en plasthuv är önskvärt.

Sen tror jag inte att så många är sugna på att såga sönder bakskärmarna på en 944 för att plasta dit identiska skärmar i glasfiber för att eventuellt spara ett kilo.
Fast det är billigare med huv än en bakruta.
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959

Image

"its not the fart that kills - its the smell"

User avatar
makkanftw
Addict
Posts: 1456
Joined: 2009-02-08 20:11:35
Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
Årsmodell: 1980
Location: Ed
Contact:

Re: Lättningskit på Stylingexperten

#14 Post by makkanftw »

Vi fick aldrig något svar på om någon testat/sett det här va? Så.. Har någon det?? =)
- Marcus

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]