Hej,
I veckan så var jag på en tur runt vättern och bilen drog en hel del kylvätska och det kändes väldigt oroande med tanke på att jag under resan besökte en kompis som just blåst topplockspackningen på sin passat tdi.
Jag har idag legat både i och under bilen och letat. Jag började i bilen och kika på värmepaketet och där var det snustorrt.
Tillslut startade jag bilen och lät den gå en stund och genast så uppenbarade sig en liten pöl med kylvätska under bilen.
Av med undershielden och kikade lite vartifrån det kan komma.
JAg tog lite bilder som visar vart det droppat och läckt.
Det ser ut att komma uppifrån vattenpumpen någonstans, fast det läcker inte vid de slangar och skangklämmor som sitter åtkommliga framifrån.
Tips och trix?
Frågor: Kan detta läckage uppkomma vid justering av kamaxel och balansaxelrem?
Kan detta vara en vattenpump som mår dåligt? och han de verkligen avlida på under 1000mil och en säsong?
/P
Läcker kylvätska, vad har hänt?
- Tux
- Carrera-Poster
- Posts: 382
- Joined: 2007-07-06 01:55:50
- Bilmodell: Cayman (C)S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Trollhättan
- Contact:
Läcker kylvätska, vad har hänt?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
PCS# 11077
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Kolla plaströret som sitter på vattenpumpen, de brukar spricka i infästningen
med lekage som resultat.
/ Erol
med lekage som resultat.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Tux
- Carrera-Poster
- Posts: 382
- Joined: 2007-07-06 01:55:50
- Bilmodell: Cayman (C)S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Trollhättan
- Contact:
Den som har en 90gradersböj har jag redan friskrivit för där uppe var det torrt och fint.Erol wrote:Kolla plaströret som sitter på vattenpumpen, de brukar spricka i infästningen
med lekage som resultat.
/ Erol
/Pontus
PCS# 11077
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
- Tux
- Carrera-Poster
- Posts: 382
- Joined: 2007-07-06 01:55:50
- Bilmodell: Cayman (C)S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Trollhättan
- Contact:
- xanlar
- Turbo-Poster
- Posts: 852
- Joined: 2005-11-20 14:14:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]