gegge wrote:På 924.org finns det kolvringar($100) och S1 kolvar till salu om inte Patand skulle ha.
Kolvarna är dock "2nd oversize"
Utzon har kolvringar för 549kr/kolv till turbo. $100 + frakt + moms låter således väldigt dyrt för kolvringar. Ingår det kolv för det priset är det dock billigt!
gegge wrote:Det var för alla fyra kolvar, men som Patand skriver - skillnaden blir inte så stor.
Däremot fick jag svar på kolvarna:
From: ic932
To: gegge
Posted: Thu Sep 03, 2009 6:13 pm
Subject: Re: s1 pistons
Hi Carl,
Yes I've still got a set of S1 pistons. 2nd oversize. £150 shipped
Regards,
Dave.
Ja då var det ju bättre pris om det var till 4 kolvar!
£150 för 4 kolvar (a set of S1 pistons = 4 kolvar antar jag), är ju riktigt bra pris! Tillkommer ju inte moms eller tull på det heller iom att det är från UK?!
makkanftw wrote:Några fynd ännu? Förlåt min otålighet..
Förstår dig Makkan... jag ska bara finna tid att rota i garaget, har ju f-n ingen ordning där så det lär ju ta en stund och nyss hemkommen från semestern och beredskap på jobbet och dessutom kollar på nytt hus så är det lite att göra. Samt att jag fick ofrivilligt extra trädgårdsarbete när plommonträdet plötsligt säckade ihop under tyngden från alla plommon!
Det är mycké nu är ett slitet uttryck... men det är ju så nu...
Men om inte hustitten tar för lång tid ikväll så SKA jag ut i garaget (om de nu inte ringer från jobbet så jag måste jobba förståss... )!
Den enda lösa kolv jag hade är märkt 86,95, dvs en Ö.d kolv.
Märkningen på kolvarna i reservmotorns block lyckades jag inte läsa ut ordenligt tyvärr och jag kommer troligen inte ha tid att plocka isär det blocket för att få ut kolvarna nu heller och har ju ingen aning om skicket på de heller så frågan är om det är värt för dig att vänta på att jag skall kolla dem eller inte?