Ändra rotationsrikting på Michelin Cup
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Ändra rotationsrikting på Michelin Cup
Några problem (annat än med mönster/regn) att vända rotationsriktning på Michelin Cup så att jag kan få lite mer liv från ett däck som har slitits på ena kanten.
Mvh
Torbjörn
Mvh
Torbjörn
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
är väl in o utsida på dom däcken.. byta vä/hö vet jag inte om det spelar så stor roll..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Ska du byta sida också, dvs sätta vänster på höger sida och vice versa? Utan att veta så tror jag att det kan vara skillnad i uppbyggnaden av däcksidorna varför det skulle kunna vara känsligare att få in- och utsida rätt snarare än rotationsriktningen (förutom vid regn då som du sa).
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Vad jag har hört ska det bara vara att byta sida på dem. Utsida blir ju alltid utsida. MVH
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Problemet är väl att de är både rotationsbundna + olika inner/yttersidor?Robert Örebro wrote:Vad jag har hört ska det bara vara att byta sida på dem. Utsida blir ju alltid utsida. MVH
Så för att utsida ska förbli utsida så rullar det åt andra hållet.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
är väl inte rotationsriktning på MPSC däcken vad jag vet... bara in o utsida..
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
För att få ut lite gatmil eller bara finåka runt banan borde det väl inte vara några problem och byter du sida så kan du behålla rotationsriktningen och bibehålla våtfunktionen. Eventuella strukturella problem med in- repektive utsida borde väl knappast dyka upp under annat än vid hög belastning.
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Dom är inte rotationsbundna. Hur skulle det se ut, specifika höger och vänstedäck vid beställning. Dom är däremot extremt assymetriska, utsidans yttersta cm är sent slicks med några symboliska dimplar som mönster. Hårda banmil med vända MPSC är antagligen allt annat än lämpligt men är dom ändå körda så kan man ju prova. Våtfunktionen är inget att oroa sig för, den är tveksam ändå på slitna MPSC.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- firefish
- Turbo-Poster
- Posts: 818
- Joined: 2009-01-14 16:21:09
- Bilmodell: 968CS
- Location: Stockholm
- Contact:
Det är nog bäst att kolla upp det med Michelin. Ta svaret med en nypa salt dock, de vill naturligtvis sälja maximalt antal nya däck.
FSN, mina R888 är har både bestämd rotationsriktning och bestämd sida höger/vänster. Det är iaf pilar som pekar på rotationshållet och så står det LEFT och RIGHT på dem. Så det skulle väl michelindäcken också kunna ha utan att det skulle vara alltför konstigt.
FSN, mina R888 är har både bestämd rotationsriktning och bestämd sida höger/vänster. Det är iaf pilar som pekar på rotationshållet och så står det LEFT och RIGHT på dem. Så det skulle väl michelindäcken också kunna ha utan att det skulle vara alltför konstigt.
Magnus W
www.bike.se
www.bike.se
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Att R888 var rotationsriktade visste jag men inte att dom även hade insida/utsida. Kan vara så men det blir ju en ganska jobbig hantering, det är inte så att dom är märkta "left" på ena sidan och "right" på andra??firefish wrote:Det är nog bäst att kolla upp det med Michelin. Ta svaret med en nypa salt dock, de vill naturligtvis sälja maximalt antal nya däck.
FSN, mina R888 är har både bestämd rotationsriktning och bestämd sida höger/vänster. Det är iaf pilar som pekar på rotationshållet och så står det LEFT och RIGHT på dem. Så det skulle väl michelindäcken också kunna ha utan att det skulle vara alltför konstigt.
MPSC är endast in-/utsida och ingen rotationsriktning.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- Bubby
- Turbo-Poster
- Posts: 624
- Joined: 2005-07-10 19:06:52
- Telefon: 0763385357
- Bilmodell: 944 turbo
- Årsmodell: 1987
- Location: Västerås
- Contact:
Toyo R888 är bara rotationsbestämda.. står höger o vänster så att dom ska rulla åt rätt håll.. höger ska synas när det sitter på höger sida o lika för vänster
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.
PCS+R 9488
[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users