Var och kollade på en silverfärgad 944 Turbo i dag, bilen ska tydligen vara intagen från Tyskland som skrot och saknar alla papper.
Nu undrar jag om det finns någon som helst möjlighet att registrera in den igen?
Kan ju eventuellt också vara stöldgods ?
Kan det gå att återskapa dokument med hjälp av Porsche i Tyskland? Utan papper går det inte med SBP, ursprung och modell måste kunna styrkas.
Skulle googla och kolla med zatzy, autopower osv..
Annars vore det så ballt att köpa 951:an som delar och montera det i en 924, regga som ombyggt fordon och få en sleeper av rang! Borde bli duktigt snabb.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
gegge wrote:Annars vore det så ballt att köpa 951:an som delar och montera det i en 924, regga som ombyggt fordon och få en sleeper av rang! Borde bli duktigt snabb.
951 + 924 S + 924 GTR-karossdelar = WIN!
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Jag tror att den blir så billig att jag inte kan säga nej till den. Men vill inte köpa något stulet så den måste kollas upp ordentligt först.
I värsta fall får jag väll sälja av den i delar .
Ring Larmtjänst och fråga hur du skall gå till väga för att säkerhetställa att det ej är stöldgods. Enklare att börja i den änden än att ringa fritz skulle jag tro.
kristoffer petersson wrote:Det är ju självklart att jag har anmält det, p.ga utredningen kan jag ännu inte nämna några detaljer.
Var hittade du denna 944 turbo finns den på blocket? Hur får man reda på om en kaross är stulen om det inte finns några papper, gissar att Chassinumret är sökbart hos polis eller?
Sen så är jag väldigt nyfiken på vad det är för detaljer som som inte kan nämnas här, info var karossen finns kan väl inte skada utredningen. Otroligt snabbt kom utredningen igång i alla fall