Är ute efter en 924 eller 944 för 15 - 20 000:-
Gärna en bil med redan bra väghållning

Hör av er snarast då ett snabbt köp uppskattas.
//Anders
Skåne/Kristianstad
Allt är relativt. En gammal sliten 924S med kassa stötdämpare, utslitna gummibussningar med mera lär inte vara ett under av väghållning. Men samma bil med nya fräscha delar och lite hårdare fjädring är nog inte helt dum. En sån bil får du knappast för 15.000–20.000 kr, snarare det dubbla.porscheintresserad wrote:Satan vad besviken man kan bli, har bara provat 911 tidigare men vad jag har läst så ska 924S ha bra väghållning, den jag provade idag gungade som en gammal båt.![]()
Lägg där till en riktigt dålig inredning, vibratione/oljud, repa längs hela ena sidan och FUCK inristat i huven så kanske ni kan förstå min besvikelse.
Det kanske kunna ha funkat bättre om man hade fått denna information av säljaren innan man åkte och tittade på bilen.
För dom pengarna får du nog bara besvikelser, tyvärr.porscheintresserad wrote:Vill ha en trevlig extrabil som man kan ha roligt med på konbaneträffar.
Är ute efter en 924 eller 944 för 15 - 20 000:-
Gärna en bil med redan bra väghållning![]()
En 924a bör man iof kunna hitta i ganska bra skick för de pengarna. Antagligen med de sedvanliga spruckna stolarna och instrumentbrädan men bör vara maskinellt bra och i övrigt i vettigt skickt för 15-20 tusen.FredrikÅ wrote:För dom pengarna får du nog bara besvikelser, tyvärr.
bör..., men alla är inte det, och vissa säljare bör skjutas, men lever fortfarande (mig veterligen)patand wrote:...men bör vara maskinellt bra och i övrigt i vettigt skickt för 15-20 tusen.
Givetvis är inte alla i den prisklassen fina och det finns säljare som är väldigt dåliga på att se verkligheten angående sin egen bil. Men någonstans finns det en helt ok 924a för de pengarna.Frostyfog wrote:men alla är inte det, och vissa säljare bör skjutas, men lever fortfarande (mig veterligen)
"Hoppet är det sista som lämnar människan"patand wrote:Men någonstans finns det en helt ok 924a för de pengarna.
Min lille Brun fanns och uppbringade inget intresse, men nu har sonen sagt att han vill ha denpatand wrote:Men någonstans finns det en helt ok 924a för de pengarna.
Users browsing this forum: No registered users