AXL944 wrote:Jodå, har anslutning ifrån insuget till BTR. BTR:en är helt ny, Bosch så tror den är hel. Men man vet ju inte. Har min tidigare 2,5bars BTR - kan ju testa med den.
Hur kollar jag annars om membranet är helt? Ser ju bränsletrycket med motorhuven öppen, men har ju svårt att kolla när jag laddar på (givaren sitter på spridarbryggan...)
tack för tipset.
/Axl
koppla ur slangen när den går på tomgång och kolla om trycket ökar, tomgången kommer öka pga det tjuvläckage som blir i slangen men det är inget konstigt..
ökar trycket 0.45 bar (samma som vacumet) så är membranet helt.
men sen är ju frågan om btr:en är linjär eller progressiv?
kan ju hända att du fått dit en btr som är för sugmotor? isåfall funkar den på vacuum men ej på övertryck, detta kräver att du kör med mätare i bilen, eller på rullande landsväg.. Eller så tar du trycklyft och pyser i btr:en på tomgång och kollar om bränsle trycket stiger med lyfttrycket som du trycker in. du bör dock ha en regulator imellan så du inte spräcker membranet.
är sprutet inställt för linjär eller progresive btr??
detta är också viktigt, är den inställd på progresive och du har linjär så får du för lite bränsle och tvärtom...
testa detta först! om allt stämmer så är det bara att hoppa till nästa steg i turbo djungeln

mvh roger
mitt projekt.
http://www.gatebil.no/forum/viewtopic.php?t=9153