Eddievarvstopp har en fin liten delsida om min bil som man hittar här:
http://w1.733.comhem.se/~u73302670/polare/par.html
Kompletterar med mer här vartefter.
Har bl.a lösa planer på att köra på sprit nästa år istället för bensin

På gränsen till spritmissbruk... om du inte menar att du i år DRUCKIT bensin förståss...Pär Hylander wrote:Har bl.a lösa planer på att köra på sprit nästa år istället för bensin
Har aldrig provat bensin i glaset, och det är sprit rätt sällan i det oxo, vilket innebär att samligen där hemma börjar anta lite väl stort omfång nu.patand wrote:På gränsen till spritmissbruk... om du nite menar att du i år druckit bensin förståss...Pär Hylander wrote:Har bl.a lösa planer på att köra på sprit nästa år istället för bensin
Ja, det gör man nog om allt flyter bra. Bort med framvagnsbalken och bort med sumpen, sen kommer man åt mkt bra underifrån. I detta fallet ska ju ändå framvagnsbalken bort så det underlättar ju ytterligare.patand wrote:Kul att se lite vad du planerar Pär!
Men jag förstår inte riktigt siffrorna i budgeten... är det timmar du menar? Byter du verkligen vevlager på 3 timmar? Är motorn fortfarande monterad i bilen när du gör det?
Min oljekylare sitter så att det knappt kommer ngn luft igenom den. Ska flytta den så att den får luft genom stora intaget i mitten.Dan Hovang wrote:Kan du inte utveckla lite kring oljekylen?
Jag har tänkt att mäta oljetemp i både porschen (både transmissionsolja och motorolja) och BMWn, både före och efter kylaren.
Har forskat lite i vad för slags kopplingar man skulle kunna sätta kring kylaren för att få dit givare, har du några rekommendationer?
Sagt och gjortEddie Varvstopp wrote:Alltid lika skoj när man dels lyckas med nyttomek och t.o.m. hinner med lite kulmek. Motionera kameran lite och lägg upp lite bilder vetja
.
Den bilden var det ja! Ok, en GTR!Maxx wrote:Slänger upp bilden jag tror du menar Pär. Får du verkligen plats med ett sånt kors, eller missförstod jag dig?
(Bilden är på en Carrera GTR.)
Users browsing this forum: No registered users