Hej,
Jag misstänker att balansremmen kuggat över på min Turbo S, eftersom den börjat vibrera mer än tidigare. Inget dramatiskt, men jag tycker (inbillar mig?) att det blivit skillnad. Någon med erfarenhet, hur känns bilen när detta inträffat?
Symtom på överkuggad balansrem?
-
- Carrera-Poster
- Bilmodell: 944 Turbo S
- Årsmodell: 1988
- Nahpets
- Addict
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Inget svar på din fråga men vill ändå säga:
OM den skulle ha kuggat över skulle jag ha tagit mig en titt på remmen. Blir det balansremtrassel så blir det farligt nära kamremstrassel också och då har vi motortrassel.
Annat är dina motorkuddar. Finns två st. Dessa är oljefyllda och kan ha börjat läcka/tappa spänst, därmed sämre dämpning. Lyft upp och kolla om de ser blöta ut.
Vibrerar det lika mycket oavsett varvtal?
Vid taskig balansinsällning är hörsägen att det vibrerar som mest vid 3500 varv. Kanske någon kan bekräfta?
Mvh
Stephan
OM den skulle ha kuggat över skulle jag ha tagit mig en titt på remmen. Blir det balansremtrassel så blir det farligt nära kamremstrassel också och då har vi motortrassel.
Annat är dina motorkuddar. Finns två st. Dessa är oljefyllda och kan ha börjat läcka/tappa spänst, därmed sämre dämpning. Lyft upp och kolla om de ser blöta ut.
Vibrerar det lika mycket oavsett varvtal?
Vid taskig balansinsällning är hörsägen att det vibrerar som mest vid 3500 varv. Kanske någon kan bekräfta?
Mvh
Stephan