Lufta kopplingen- hur??

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Message
Author
User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#31 Post by Mårten »

Kunde inte sagt det bättre själv:

BMW, VW, Porsche Clutch Bleeding
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

henrik l79
S-Poster
Posts: 91
Joined: 2007-09-30 20:18:35
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Västerås
Contact:

#32 Post by henrik l79 »

Vilka hjältar det finns som gör en sån här seriös beskrivning, verkar ju fungera klockrent.

När jag renoverade min huvudkopplingscylinder nyligen så hade jag också problem med att lufta. Jag använde mig inte av denna metod då det var lite trångt under bilen som den stog när jag gjorde renoveringen.

En metod som fungerade för mig var att öppna kopplingen mellan det hårda röret som går från cylindern och slangen som går ner under bilen. Övergången sitter nästan mitt på bilen vid brandväggen. All luft kom ur där men nackdelen är ju att det inte går att samla upp bromsvätskan på något bra sätt. Använde mig av massor av trasor samt att jag tvättade noggrant efter att jag var klart.
PCS# 11192
Porsche 944 turbo -88
Citroen Xsara -04
Ford Escort MK2 -75

Min tråd: Porsche 944 turbo-88

User avatar
xanlar
Turbo-Poster
Posts: 852
Joined: 2005-11-20 14:14:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#33 Post by xanlar »

Jag minns att jag luftade som ett vanligt bromssystem för ett par år sen. pumpa koppling, öppna ventil, stänga, pumpa koppling osv. tog ganska många pumpningar, öppningar o stängningar för att få upp tryck men det var inga konstigheter
Andreas Larsen

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users