Detta kanske låter lite knäppt, men det är faktiskt ett problem.
Jag hör inte blinkersen, blinkersen blir kvar efter en sväng, folk tror att jag skall svänga, och jag har nästan krockat ett par ggr. pga. detta.
Är det lika i era bilar? Eller har nåt gått sönder i min. Finns det ljudligare reläer?
Blinkers
-
- S2-Poster
- Bilmodell: 968 Ametist
- Årsmodell: 1993
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Har du orginal ratt? om inte så är det med sannolikhet navet som är boven
att blinkersspaken inte slår tillbaka.
Ang. att du inte hör reläet... har jag inget vettigt svar på.
/ Erol
att blinkersspaken inte slår tillbaka.
Ang. att du inte hör reläet... har jag inget vettigt svar på.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Jesper von Wowern
- Turbo-Poster
- Telefon: 0701751401
- Bilmodell: 912-65, 944-84
- Årsmodell: 1984
-
- S2-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
blinkers som inte slår ifrån är ju vardagsmat på lite äldre bilar, men 968 är lite för ny för att man bara skall rycka på axlarna och leva med det...
jag störs inte alls av sånt och har faktiskt haft det problemet på båda 924or och den Pontiac TransSport som jag ägt, det blev snabbt en vana... sen kanske jag faktiskt kollar på både instrumentpanelen och i backspeglarna regelbundet när jag kör, kan knappt förstå att man kan lyckas glömma blinkers eller ännu roligare varningsblinkers på... (helljus har jag lyckats glömma slå ifrån vid några möten, men det är ju främst för att den lampan inte i sig betyder att man skall stänga av dom under färd)
jag störs inte alls av sånt och har faktiskt haft det problemet på båda 924or och den Pontiac TransSport som jag ägt, det blev snabbt en vana... sen kanske jag faktiskt kollar på både instrumentpanelen och i backspeglarna regelbundet när jag kör, kan knappt förstå att man kan lyckas glömma blinkers eller ännu roligare varningsblinkers på... (helljus har jag lyckats glömma slå ifrån vid några möten, men det är ju främst för att den lampan inte i sig betyder att man skall stänga av dom under färd)
-
- S2-Poster
- Bilmodell: 968 Ametist
- Årsmodell: 1993
Spaken går tillbaka normalt, tror jag, men den blir väl kvar ibland på alla bilar.
Problemet är ljudet, jag kan höra det mekaniska ljudet från reläet svagt på tomgång.
På min 9-5'a tex. blev jag förvånad när jag plockade ur displayen, bakpå displayen finns en högtalare som låter precis som ett mekaniskt relä.
Nåt måste vara fel.
Problemet är ljudet, jag kan höra det mekaniska ljudet från reläet svagt på tomgång.
På min 9-5'a tex. blev jag förvånad när jag plockade ur displayen, bakpå displayen finns en högtalare som låter precis som ett mekaniskt relä.
Nåt måste vara fel.
-
- Turbo-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Reläet brukar vara monterat på en plåt eller liknande som ska förstärka ljudet, kan det vara nån tidigare ägare som bytt eller ändrat på reläets montering?
Undra föresten om inte min 944 hadde en extra mekanisk klickspole i instrumentclustret. Kanske är den som kärvat fast?
En enkel lösning är såklart att "sno" signalen till blinkersindikeringen och dra den till extra relä som bara hänger bakom instrumentbrädan och klickar.
Undra föresten om inte min 944 hadde en extra mekanisk klickspole i instrumentclustret. Kanske är den som kärvat fast?
En enkel lösning är såklart att "sno" signalen till blinkersindikeringen och dra den till extra relä som bara hänger bakom instrumentbrädan och klickar.
- Addict
- Telefon: 0703281787
- Bilmodell: Boxster S
- Årsmodell: Vet ej
Ja det är så man löser det med elektriskt reläSeaGull wrote:Spaken går tillbaka normalt, tror jag, men den blir väl kvar ibland på alla bilar.
Nåt måste vara fel.

Allt för att vi skall uppleva mekanik

Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer
Porsche 944 Race -84
Såld
Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt
)
PCS #10189