Tjenare alla Porsche människor!
Heter Magnus och har ganska nyligen blivit ägare till en 944 2,5-84.
Jag har funderat lite över effekten i bilen då den upplevs som hyffsat sur.
Var och handlade lite grejor av utzon bla dme relä för bilen var död när jag hämtade den.
Och nämde då att det förmodligen var fråga om import då jag köpte bromsar med och om det skulle skilja och att den va rätt sur.
Då sa han att dem usa importerade har mindre effekt en europa versionen och det stämmer ju när jag har kollat runt på nätet.
EU spec 944: http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=33814
US spec: http://auto-specs.zercustoms.com/p/pors ... tions.html
Borr och slaglängd är samma på båda,så vad är det som gör skillnaden från 9.5:1 till 10.6:1 i komp?
kan porsche bara ha monterat olika topplockspackningar?!
Eller vad gör kompressions skillnaden,kolvhöjden?
Sen har den ju denna kofångaren http://www.garaget.org/?car=61763&image=562097 (ej min bil på bilden)
Föv är den utrustad med AC,ellucka,elspeglar men ej elhissar.
regnr på den är mxg432 importerad för privat bruk(1986) står det och effekten är 163hk,vilket är trevligt då jag funderar på och regga om den med utbytt motor.
Men porsche dekalerna i motorrummet är på svenska.
Tacksam för svar om någon har info om detta.
Mvh/Mange
USA importerad?!
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Jesper von Wowern
- Turbo-Poster
- Posts: 678
- Joined: 2007-07-05 12:40:22
- Telefon: 0701751401
- Bilmodell: 912-65, 944-84
- Årsmodell: 1984
- Location: Vellinge
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Pehr Johnsson wrote:Det är andra kolvar i US-spec. Samma som i Turbon tror jag?
Nja.. det tvivlar jag på. Då turbon har ännu lägre komp.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2007-10-28 14:42:03
- Contact:
Tjosan!
Har tagit några kort på den o lagt ut här om nån vill kika på den http://www.garaget.org/?car=153498
Har upptäckt så sjukt mycket rost på den under nu med mellan trösklar och golv,vad har dem galvat egentligen? skärmar e ju uppätna med
Billen verkar iallafall ALLTID ha varit vinterkörd
Nu går inte vindrutetorkarna o stänga av längre dem går på intervall läget oavsett om spaken står i viloläge eller intervall.
Relät klickar till varje gång,någon spontan fundering om det?
Har haft loss allt nyligen o klurar på om nått kan hamnat galet vid återmonteringen.(har haft loss hela instrumentpanelen)
Mvh/Mange
Har tagit några kort på den o lagt ut här om nån vill kika på den http://www.garaget.org/?car=153498
Har upptäckt så sjukt mycket rost på den under nu med mellan trösklar och golv,vad har dem galvat egentligen? skärmar e ju uppätna med

Billen verkar iallafall ALLTID ha varit vinterkörd

Nu går inte vindrutetorkarna o stänga av längre dem går på intervall läget oavsett om spaken står i viloläge eller intervall.
Relät klickar till varje gång,någon spontan fundering om det?
Har haft loss allt nyligen o klurar på om nått kan hamnat galet vid återmonteringen.(har haft loss hela instrumentpanelen)
Mvh/Mange
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Om bilarna rostar så har dom har varit extremt illa skötta eller så är det gammla reparationer. Fast å andra sidan på kan du ju leta upp valfi bil från början av 80-talet och jämföra hur mycket rost det är o den.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Istället för att fortsätta i en tråd under allmänt så ta upp diina tekniska problem under Teknik&Trim så får vi lite bättre ordning Mange (och du får nog fler svar på just de frågorna också om du splittar upp varje problem för sig). 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]