Så förbaskat roligt vi hade idag på gamla Krigsflygskolan i Ljungbyhed! PCS-slalom för första gången, iallafall för mig vet inte om lille Svart sysslat med det innan - det kändes nästan som om hon visste bättre än jag . Vi var tre startande i Classicklassen och jag tror att jag hamnade någonstans i mitten... Nu är det definitivt dags för nya bakdäck.
/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
patand wrote:Slalom är kul! Vi hade roligt på Hasslösa på Såtenästräffen också idag!
Det finns nog en hel del knep att lära sig också, som att sänka ringtrycket (skall prova det nästa gång ), men det är tur att de gamla rävarna frikostigt delar med sig av sina kunskaper , dessutom träffade vi en tidigare ägare till lille Svart!
/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
Oooooo....som det kan gå . Det är alltid spännande att gå runt under sin bil första gången, inga obehagliga överaskningar - bromsrören såg väldigt fina ut. Kamremsbyte = alla packboxarna med, läckeliläck. Och lite hjul & prylar som tydligen var fel. Byta bränslepump & filter = nya slangar & rör, skall beställa imorgon.
Lille Svart lär få sova borta några nätter .
/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
Så förbaskat roligt vi hade idag på gamla Krigsflygskolan i Ljungbyhed! PCS-slalom för första gången, iallafall för mig vet inte om lille Svart sysslat med det innan - det kändes nästan som om hon visste bättre än jag . Vi var tre startande i Classicklassen och jag tror att jag hamnade någonstans i mitten... Nu är det definitivt dags för nya bakdäck.
Jag startade också i Classic klassen med 928:an. Nyrenoverade fälgar och sprillans nya Toyo Proxes däck monterade på kvällen innan. Efter slalomträffen var framdäcken slitna mer än 50%.
Nya dämpare och fjädrar är på gång. Ett absolut måste. Men roligt är det.
Ragnar Joensen wrote: Efter slalomträffen var framdäcken slitna mer än 50%.
Det där låter ju helt galet! Även om du har en lite tyngre bil så ska dom ju inte slitas på det viset!?!? Jag körde 500 mil + 5-6 slalommöte med mina däck förra året med S2:an och det var gott om mönster kvar!
Ragnar Joensen wrote: Efter slalomträffen var framdäcken slitna mer än 50%.
Det där låter ju helt galet! Även om du har en lite tyngre bil så ska dom ju inte slitas på det viset!?!? Jag körde 500 mil + 5-6 slalommöte med mina däck förra året med S2:an och det var gott om mönster kvar!
Du kører jo også som en gammal tante.....hehe
Porsche Tekniker...
924 S 86' soon too be a RINGTOOL
Pehr Johnsson wrote:
Det där låter ju helt galet! Även om du har en lite tyngre bil så ska dom ju inte slitas på det viset!?!? Jag körde 500 mil + 5-6 slalommöte med mina däck förra året med S2:an och det var gott om mönster kvar!
Du kører jo også som en gammal tante.....hehe
Jag håller med Pehr om att det låter galet! Jag har kört säkert 100 banmil och någon slalom med mina R888 innan kordan syntes (och då hade jag lite för lite camber så framdäcken slets ner på ytterkanten).
Hade nu nya R888 till slalomen på Såtenästräffen och de ser precis inskrubbade ut nu efter två dagars slalomkörning.
Ragnar Joensen wrote: Efter slalomträffen var framdäcken slitna mer än 50%.
Det där låter ju helt galet! Även om du har en lite tyngre bil så ska dom ju inte slitas på det viset!?!? Jag körde 500 mil + 5-6 slalommöte med mina däck förra året med S2:an och det var gott om mönster kvar!
Jag antar att kombinationen gamla/slitna fjädrar och gamla/slitna dämpare tar ut sin kostnad. En fyrhjulsinnställning är nog också efterlängtad, dock måste jag byta det som ska bytas först.
Däcken är inte jämnt slitna, utan har tuggats av genom påtaglig understyrning.