Varvtider Gotland Ring
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3548
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Varvtider Gotland Ring
Vi måste givetvis ha en tråd om GR också!
Var länge sen jag var där, senast för 3 år sedan Oktober 2005.
Låg konstant på 1.38 med en chippad 944 turbo med Leda-chassi.
Hoppas kunna åka dit nästa säsong och målet är under 1.35.
Några andra här som har tider därifrån?
Var länge sen jag var där, senast för 3 år sedan Oktober 2005.
Låg konstant på 1.38 med en chippad 944 turbo med Leda-chassi.
Hoppas kunna åka dit nästa säsong och målet är under 1.35.
Några andra här som har tider därifrån?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- FredrikÅ
- Addict
- Posts: 1187
- Joined: 2006-07-15 08:49:19
- Bilmodell: Mellan Porschar.
- Location: Skåne
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Tråden fick lite klister av mig... 
Vore kul att köra på den svenska "ringen" någon gång. Synd att logistiken gör att det går ut mycket tid och pengar jämfört med de flesta andra svenska banor.

Vore kul att köra på den svenska "ringen" någon gång. Synd att logistiken gör att det går ut mycket tid och pengar jämfört med de flesta andra svenska banor.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- NA-Poster
- Posts: 15
- Joined: 2009-01-13 14:22:40
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Måste lägga in ett tips här!
Vi var där förra sommaren, sent, i början av September!
Inte mkt folk där alls, vi bodde hur bra som helst också, betalade 800:- natten för en stor husvagn utan hjul kan man säga... 20 meter från havet.
Vi fick hela banan för oss själva (4 bilar) i en hel dag.. hur det gick till är en helt annan historia, men vi hade tur i oturen kan man säga
http://www.youtube.com/watch?v=_jjN-vEWuRY
Vi var där förra sommaren, sent, i början av September!
Inte mkt folk där alls, vi bodde hur bra som helst också, betalade 800:- natten för en stor husvagn utan hjul kan man säga... 20 meter från havet.
Vi fick hela banan för oss själva (4 bilar) i en hel dag.. hur det gick till är en helt annan historia, men vi hade tur i oturen kan man säga

http://www.youtube.com/watch?v=_jjN-vEWuRY
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Speedlab crew: www.speedlab.se
- Puppan
- S2-Poster
- Posts: 222
- Joined: 2004-03-30 07:18:46
- Contact:
1.36 med gamla 944 TurboCupen
1.33 med nya 996 Turbocup II:an(Hoppas på avsevärd förbättring här i sommar)
/Pete
1.33 med nya 996 Turbocup II:an(Hoppas på avsevärd förbättring här i sommar)
/Pete
Nu:
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
Porsche 996 TurboCup II Spezial
Tidigare:
Porsche 944 TurboCup Spezial
Revline Racing // - http://www.revline.se
Pure watercooled Porsche POWER!
3L, Garrett GTBB35/40, 3 inch exhaust, TIAL WG, GREDDY Blow off, PPF intake, Milledge Camshaft, Darton Sleeves, JE Pistons, Carillo Rods, NIRA ECU, 044 Fuelpump, Large IC, Leda coilover chassie, 996 Supercup big brakes. It all comes down to a REALLY FAST allround sportscar with the capability to whitout sweat whip most Ferrari ASSes!!
.....
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Hyrkartarna verkar ju oslagbara i prisprestanda. Vad jag inte riktigt förstår mig på är varför man inte har bälte och en ordentlig bur. Argumentet är att det är bättre att slängas ur men det måste väl vara bättre att sitta inne i en ordentlig stål konstruktion än att halka omkring som en annan MC åkare om det vill sig illla....
Vad kostade hyrkarten?
//T
Vad kostade hyrkarten?
//T
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Det är väl ingen vanlig hyrkart som gör 1,27 på Gotland Ring? De hyrkartar jag kört toppar ju max 100km/h och sällan är man väl över 70-80km/h på banorna jag varit och kört hyrkart på. 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Då förstår jag att det går undan! 60-70 hästar!Torbjorn968 wrote:Det är nått sånt här: http://www.supervkart.com/

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
sweanders wrote:Provade en hyrkart på Gotland Ring idag, tydligen klockades jag till 1,27 med den.. Det kändes ännu snabbare senare men däcken var slutåkta så det var ingen förbättring.
Gotland Ring är värt ett besök (eller flera) - oerhört trevlig bana!
Finns dessa kartar att hyra på GR??? Hur funkar det och vad kostar det?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
De hyrs ut under allmänhetens körning och bilarna flaggas av när kartarna släpps ut. Det finns ingen egentlig prislista som jag förstod det utan man får prata med Lennart (som bygger dem) och gärna boka i förväg. Det kostar bra mycket mer än vanlig hyrkart, men de är några as till att gå, jämförbara tider med Radical typ..FSN wrote:sweanders wrote:Provade en hyrkart på Gotland Ring idag, tydligen klockades jag till 1,27 med den.. Det kändes ännu snabbare senare men däcken var slutåkta så det var ingen förbättring.
Gotland Ring är värt ett besök (eller flera) - oerhört trevlig bana!
Finns dessa kartar att hyra på GR??? Hur funkar det och vad kostar det?
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
Man får ge avkall på säkerheten ibland om man är adrenalinknarkare..Torbjorn968 wrote:Hyrkartarna verkar ju oslagbara i prisprestanda. Vad jag inte riktigt förstår mig på är varför man inte har bälte och en ordentlig bur. Argumentet är att det är bättre att slängas ur men det måste väl vara bättre att sitta inne i en ordentlig stål konstruktion än att halka omkring som en annan MC åkare om det vill sig illla....
Vad kostade hyrkarten?
//T
Grejen är ju den att en standardbil har samma toppfart på rakan medan karten är 20-25 sekunder snabbar per varv. När jag väl fick upp farten höll sidokrafterna och vinden på att slita hjälm och huvud av nacken på mig. Så nog går det fort alltid. Och det en tum över marken utan fjädring, det kastar och slår rätt ordentligt på en del partier..
Provade även att åka på kontrollerade ställ, och det går att köra riktigt fort på tvären, dock biter det till något jävulskt om man åker på retursladdar och tankslappers är bara förnamnet..
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users