951 -86 busbil
-
- NA-Poster
-
- S2-Poster
- Bilmodell: Saknar en Porsche
-
- NA-Poster
Skam den som ger sig! Efter att ha renoverat motorn...och tvättat den så var det dags att skicka hem den igen.
Tyvärr så såg cylindrarna lite slitna ut så det blir nog bara tillfälligt innan en ny motor skall införskaffas...eller sätta in lösa foder......får snacka med hjultomten först!
Tyvärr så såg cylindrarna lite slitna ut så det blir nog bara tillfälligt innan en ny motor skall införskaffas...eller sätta in lösa foder......får snacka med hjultomten först!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- NA-Poster
Visst, ingenjören i mig har fortfarande en utmaning i att få Autronicet att funka men farttoken i mig insåg att det dröjer länge innan adrenalinet får flöda. Vad gör man då.......jo trösthandlar!
Skönt ljud skall väl få töserna på norrmalmstorgs korvkiosk att smälta....behöver jag skriva att jag är singel....knappast. Normala grabbar myser med tjejen istället för att byta styrsystem på en 20 år gammal bil....
Skönt ljud skall väl få töserna på norrmalmstorgs korvkiosk att smälta....behöver jag skriva att jag är singel....knappast. Normala grabbar myser med tjejen istället för att byta styrsystem på en 20 år gammal bil....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- NA-Poster
Funderade på en ny motor.....
Skämt och sido...Duccen funkade inte vid korvkiosken så jag åkte till Monza för att skaffa inspiration. Ett telefonsamtal med en släkting och vips var man på Ferrari och kikade på museumet och en rundvandring i produktionen. Bra med släktingar vars vänner är chefer på Ferrari.
Skämt och sido...Duccen funkade inte vid korvkiosken så jag åkte till Monza för att skaffa inspiration. Ett telefonsamtal med en släkting och vips var man på Ferrari och kikade på museumet och en rundvandring i produktionen. Bra med släktingar vars vänner är chefer på Ferrari.
-
- NA-Poster
bara ett tips till er som funderar på attt byta styrsystem.
-singel
-arbetslös
-elektroingenjörsexamen
-väldigt envis
Om ni inte svarar ja på alla frågor så rekommenderar jag er att köpa en clio sport istället....
Lätt att tappa tråden här...
-singel
-arbetslös
-elektroingenjörsexamen
-väldigt envis
Om ni inte svarar ja på alla frågor så rekommenderar jag er att köpa en clio sport istället....
Lätt att tappa tråden här...
-
- NA-Poster
För att göra en lång berättelse kort...
Bilen skruvades ihop och Autronicet funkade bra. Bilen kördes på grundtryck i ca 20 mil innan något hände. Bilen rök så otroligt mycket rök så ingen kunde vistas inom 200 m efter bilen. James Bond kan stoppa upp sina rökridåer....de som kommer ur en 944 är hästlängder bättre att skaka av sig förföljare! Eftersom jag inte har något problem med efterföljare på E4 an så tyckte jag det mest var pinsamt.....
Turbon renoverades av mig 1ggr. Lite bättre men fortfarande ingensomhelst sikt bakåt. Turbon renoverades en 2:a gång..ingen förbättring. Den ersattes slutligen med en Turbo S snurra som skulle vara i bra skick. Rök som attan med den också. Vevhustrycket mättes då jag funderade på en söndrig kolvring......inget konstigt....
Slutsatsen var att mina slitna cylindrar troligen hade ett finger med i spelet och en ny motor kändes allt mer akut.....
Ahhhh en motivationsdipp infann sig!
Bilen skruvades ihop och Autronicet funkade bra. Bilen kördes på grundtryck i ca 20 mil innan något hände. Bilen rök så otroligt mycket rök så ingen kunde vistas inom 200 m efter bilen. James Bond kan stoppa upp sina rökridåer....de som kommer ur en 944 är hästlängder bättre att skaka av sig förföljare! Eftersom jag inte har något problem med efterföljare på E4 an så tyckte jag det mest var pinsamt.....
Turbon renoverades av mig 1ggr. Lite bättre men fortfarande ingensomhelst sikt bakåt. Turbon renoverades en 2:a gång..ingen förbättring. Den ersattes slutligen med en Turbo S snurra som skulle vara i bra skick. Rök som attan med den också. Vevhustrycket mättes då jag funderade på en söndrig kolvring......inget konstigt....
Slutsatsen var att mina slitna cylindrar troligen hade ett finger med i spelet och en ny motor kändes allt mer akut.....
Ahhhh en motivationsdipp infann sig!
-
- NA-Poster
-
- NA-Poster
-
- NA-Poster
Svetsandet av buren var inte speciellt tidskrävande. Det som var pest var skrubbandet för att få bort ljudisoleringen. De glada tyskarna hade limmat på ljudisolering som påminnde om gullfiber. När jag slitit bort allt såg inredningen ut som en ilsken katt!! Bara att gå på med thinner och scrubbi.....det tog 2 veckor av mitt liv! 2 veckor som jag skulle kunna spenderat på någon solig strand med en drink i min hand!!!!
Istället spenderades det i ett blåställ och andningssvårigheter genom mitt väldigt seriösa andningsmask.....man vill ju spara några hjärnceller för att kunna växla senare! Tipps........köp en färdigpreppad bil!
Istället spenderades det i ett blåställ och andningssvårigheter genom mitt väldigt seriösa andningsmask.....man vill ju spara några hjärnceller för att kunna växla senare! Tipps........köp en färdigpreppad bil!
-
- NA-Poster
Som ni förstår var nederlaget med motorn och mina 2 veckor i andningsmask traumatiska och var tvugna att kompenseras på något sätt.....1 veckas vindsurfing och sen en ny motorcykel fick mina mungipor att peka uppåt igen...
Notera att det blir knas dyrt om man skall behöva tröst-köpa roliga saker bara för att den gamla bilen inte funkar som den skall, tack vare att du själv har pillat sönder den. Åter igen ett tips! Köp en clio sport....den spar SÅÅÅÅ mycket pengar. Vill du trimma den köp ett par tärningar att hänga i backspegeln.....elller om du verkligen vill....köp blånerade ändstycken till ditt avgasrör!
Notera att det blir knas dyrt om man skall behöva tröst-köpa roliga saker bara för att den gamla bilen inte funkar som den skall, tack vare att du själv har pillat sönder den. Åter igen ett tips! Köp en clio sport....den spar SÅÅÅÅ mycket pengar. Vill du trimma den köp ett par tärningar att hänga i backspegeln.....elller om du verkligen vill....köp blånerade ändstycken till ditt avgasrör!
-
- NA-Poster
-
- NA-Poster
Om någon tror att jag gör allt detta för min egen skull, för att få uppmärksamhet för mitt bygge eller så så är det helt fel! Faktum är att enda anledningen till att jag sitter vaken kl 01:00 en onsdagskväll och försöker förminska fåniga bilder som jag redan har i huvudet är för DIN skull! F-n, man behöver verkligen lite motivatin ibland. Det får man när man läser andras byggen. Jag hoppas verkligen att detta slit gör så att någon släpper chipspåsen och går ut i garaget!!! ALLA mår bra av förmycket hästkrafter, så spring ut till bilen och riv ut elsystemet bara!!! I nästa reinkarnation kommer din trötta bil ha ett fjong nytt NIRA sprut och massor av hästkrafter.....allt detta för att dina mungipor skall peka uppåt och att din frisyr skall peka bakåt.....
Nu dags för sömn så jag inte gör några misstag imorgon när jag skruvar ihop motor nummer 2.
Nu dags för sömn så jag inte gör några misstag imorgon när jag skruvar ihop motor nummer 2.
- DLS
- Addict
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- patand
- Moderator & Raceputte
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
Hehe... rolig berättelse!
Fortsätt med nu med bilen så ska du se att brudarna faller som kägglor när du tar ut den ur garaget! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]