Jaha , så har då påsken avhandlats med några steg framåt. Bilder på aktiviteterna kommer nedan.
1. Monterat JERDs växelkors. Ett helvetes jobb med träningsvärk i både hals och mage. Mycket mer mekanisk fjong-känsla i spaken nu än degbunken den rörde sig i innan. Detta är en billig känslehöjare. JERD, du kan dubbla priset nu, när jag har en.
2. Bottendelen ihopmonterad med nya packningar överallt. Sumpen fick nya skruvar och fjäderbrickor och åtdragna med rätt moment...vilket kändes som ganska svagt med tanke på att de satt som f-n när jag skulle ta av dem. Vi får se om det läcker. Då får jag dra åt dem några kilo mer.
3. Toppen på plats med nya bultar och packning...igen. Motorn är rätt lång eller hög eller vad man säger. Tur den ligger ner annars hade den nästan varit högre än bilen.
4. Börjat montera på lite omkring-grejer för jag vill sänka ner den med grenröret på plats. Det är ett helvete att komma åt och fibbla med det liggandes på golvet. Jag behöver leda underarmarna för att komma åt.
Måste dock få svetsat dit ett lambdasondfäste på grenröret innan montering. Trolle har erbjudit sig en gång att hjälpa mig med det, så vi får se vad som händer i nästa vecka.
Kvar att göra:
1. MC-batteri (19Ah, 7kg) inhandlat och ska monteras.
2. Montera fast stolen.
3. Lägga i motorn och koppla ihop allt.
4. Testa bränslesystemet.
5. Montera Lambdamätare.
6. Ställa in motorn så den klarar besiktning och köra in den i god tid (sure

) innan racehelg.
7. Reg-besiktiga med 944 bromsarna
8. Byta olja och filter efter inkörning.
9. Köpa raceoverall.
Hoppas kunna få motorn i bilen under nästa helg, för denna ska jag på herrmiddag i Korrö vid Tingsryd, av alla ställen.
Besiktning och MSCC KM1 närmar sig med stormsteg och jag känner att tiden inte riktigt räcker till, men jag får göra ett seriöst försök.
mvh
Goran
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.