Sitter här nu effter att haft några timmar i garaget och inser att jag inte hadde huvet med mig ut!!!!
När jag rev min kamrem släppte jag spännaren så att den delade på sig.
Antar att jag har begått ett stort misstag.
Jag har inte varit ute och försökt få ihop den ännu men för att kunna sova hyffsat i natt och få en efektiv dag imorgon så skulle jag gärna vilja veta om jag gort ett stort misttag och få tips på hur jag kan lösa mitt problem och framför allt om det GÅR!!!
Förutom att själva fjädern är hyffsat stark så är det så att den lär gå att få ihop om du inte gjort sönder något.
Sällan vägarna förbi gråbo, men har du vägarna förbi gbg (guldheden eller mölndal) så kan vi kika tillsammans.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Har inte provat detta själv, men enligt en duktig mek jag känner (som bytt rem på min 951) så funkar det utmärkt att få ihop spännaren i ett skruvstycke och sedan låsa med muttern/bulten (minns inte vilket det är....).
Lycka till och rapportera gärna hur det löste sig.
Det har löst sig, va inte så svårt som jag trodde.
Efter att ha legat igår kväll och kommit på en perfekt ide med att använda en bult, mutter två brikor att pressa ihop fjärden med och sen låsa den i nedtryckt läge med ståltråd/najtråd.
Fick dock inte användning för min ide då jag på 10 min medans dotten sov middag gick ut i garaget satte fästet i skruvstädet och tryckte ihop spänaren förhand samtidigt som jag eftersom lirkade in fjärden på plats och sedan satte i spännarbulten, fjärden var alltså inte speciellt hård.
Hoppas jag får användning för min ide en annan gång!
Utvärdering: Skit i att oroa dig nästa gång och lös problemet istället!!!