Knoppen
-
- S2-Poster
- Posts: 267
- Joined: 2007-06-13 13:51:40
- Bilmodell: 968 Ametist
- Årsmodell: 1993
- Location: Gästrikland
- Contact:
Knoppen
Är en sån som alltid skall försöka fixa allting själv.
Växelspaksknoppen och damasken ser slitna ut, hade tänkt mig nåt i stil
med den bifogade bilden från ett simplare bilmärke. Var hittar jag ett
sånt snyggt skinn? Hur syr jag så snygga sömmar?
Hur f-n klär man man växelspaksknoppen med skinn, vad är det för typ av
söm? Se bifogad bild. (måste vara skinnens motsvarighet till krympslang)
Finns säkert nån här som gjort detta. (och ja, jag har sökt på forumet)
Visste ni, förresten, att bara knoppen väger 325g, den känns som bly.
http://hem.bredband.net/scarl/968/vxlspak9-5.jpg
http://hem.bredband.net/scarl/968/knopp968.jpg
Växelspaksknoppen och damasken ser slitna ut, hade tänkt mig nåt i stil
med den bifogade bilden från ett simplare bilmärke. Var hittar jag ett
sånt snyggt skinn? Hur syr jag så snygga sömmar?
Hur f-n klär man man växelspaksknoppen med skinn, vad är det för typ av
söm? Se bifogad bild. (måste vara skinnens motsvarighet till krympslang)
Finns säkert nån här som gjort detta. (och ja, jag har sökt på forumet)
Visste ni, förresten, att bara knoppen väger 325g, den känns som bly.
http://hem.bredband.net/scarl/968/vxlspak9-5.jpg
http://hem.bredband.net/scarl/968/knopp968.jpg
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Du ger dig på mindre enkla saker...
Den typen av söm syr du för hand där det sitter, Skinn är inte som gummi som krymper ihop igen. Du måste även limma fast skinnet med bra lim.
Det svåraste är att klippa till skinnet så att du får sömmen precis rak. Olätt.
Använd såndär böjd nål och bra tråd.
Är det bara till knoppen du vill ha skinn?
PMa i så fall så får du en bit.
Den typen av söm syr du för hand där det sitter, Skinn är inte som gummi som krymper ihop igen. Du måste även limma fast skinnet med bra lim.
Det svåraste är att klippa till skinnet så att du får sömmen precis rak. Olätt.
Använd såndär böjd nål och bra tråd.
Är det bara till knoppen du vill ha skinn?
PMa i så fall så får du en bit.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- skylark
- NA-Poster
- Posts: 25
- Joined: 2007-05-13 11:52:13
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 267
- Joined: 2007-06-13 13:51:40
- Bilmodell: 968 Ametist
- Årsmodell: 1993
- Location: Gästrikland
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Nope, jag har inte gjort det.
Jag jobbar på ett företag som jobbar med utveckling/prototyper på inredning till en göteborgsbaserad bil/lastvagnsproducent.
Jag jobbar med kalkyler och annat och vet att det är saker som tar tid och är besvärliga.
Alla volvos läderrattar sys för hand. Inget fusk.
Därav har jag lite läderskvättar (småbitar) att avvara.
Jag jobbar på ett företag som jobbar med utveckling/prototyper på inredning till en göteborgsbaserad bil/lastvagnsproducent.
Jag jobbar med kalkyler och annat och vet att det är saker som tar tid och är besvärliga.
Alla volvos läderrattar sys för hand. Inget fusk.
Därav har jag lite läderskvättar (småbitar) att avvara.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- S2-Poster
- Posts: 281
- Joined: 2007-06-15 04:07:32
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Knoppen
Ett tips är att kolla ebay.de, finns hur mkt saker som helst till våra bilar.SeaGull wrote:Är en sån som alltid skall försöka fixa allting själv.
Växelspaksknoppen och damasken ser slitna ut, hade tänkt mig nåt i stil
med den bifogade bilden från ett simplare bilmärke. Var hittar jag ett
sånt snyggt skinn? Hur syr jag så snygga sömmar?
Hur f-n klär man man växelspaksknoppen med skinn, vad är det för typ av
söm? Se bifogad bild. (måste vara skinnens motsvarighet till krympslang)
Finns säkert nån här som gjort detta. (och ja, jag har sökt på forumet)
Visste ni, förresten, att bara knoppen väger 325g, den känns som bly.
http://hem.bredband.net/scarl/968/vxlspak9-5.jpg
http://hem.bredband.net/scarl/968/knopp968.jpg
http://cgi.ebay.de/Porsche-944-968-Scha ... 240%3A1318
Kolla länk! har köpt själv en sån här! mkt nöjd, då får du beskrivning hur du ska göra och billigt som f n.
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Knoppen
Jacko wrote:Ett tips är att kolla ebay.de, finns hur mkt saker som helst till våra bilar.SeaGull wrote:Är en sån som alltid skall försöka fixa allting själv.
Växelspaksknoppen och damasken ser slitna ut, hade tänkt mig nåt i stil
med den bifogade bilden från ett simplare bilmärke. Var hittar jag ett
sånt snyggt skinn? Hur syr jag så snygga sömmar?
Hur f-n klär man man växelspaksknoppen med skinn, vad är det för typ av
söm? Se bifogad bild. (måste vara skinnens motsvarighet till krympslang)
Finns säkert nån här som gjort detta. (och ja, jag har sökt på forumet)
Visste ni, förresten, att bara knoppen väger 325g, den känns som bly.
http://hem.bredband.net/scarl/968/vxlspak9-5.jpg
http://hem.bredband.net/scarl/968/knopp968.jpg
http://cgi.ebay.de/Porsche-944-968-Scha ... 240%3A1318
Kolla länk! har köpt själv en sån här! mkt nöjd, då får du beskrivning hur du ska göra och billigt som f n.
Billigt... Ja, just nu!
Det är en auktion, dessa brukar tendera att öka kraftigt i pris sista
halvtimmen, så räkna inte med att få damasken för 3 Euro.
Här har du en länk till samma säljare, med ett "köp nu pris", dvs. ca 250:-
Iofs billigt i mina ögon, sen tillkommer frakt. Så ca 300:- hemma i
brevlådan skulle jag tro!
/Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S2-Poster
- Posts: 267
- Joined: 2007-06-13 13:51:40
- Bilmodell: 968 Ametist
- Årsmodell: 1993
- Location: Gästrikland
- Contact:
Så svårt var det faktiskt inte, köpte ett renskinn på Tjäderläder och fick till detta på första försöket.
http://hem.bredband.net/scarl/968/NyVxlspak1.jpg
http://hem.bredband.net/scarl/968/NyVxlspak1.jpg
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]