Blåtå wrote:Vi gör ett försök att besikta utan typning. Jag brukar ha tur...
Om ni avser att tävla i PCSR:
Övrigt
Bil skall vid tävlingstillfället vara i sådant skick att den kan antas gå igenom en kontrollbesiktning hos SBP utan
anmärkning.
Undantag från detta gäller däcksmönster, passagerarstolar, strålkastare, vingar och vissa miljörelaterade
åtgärder som inte behöver uppfylla kravet att vara besiktningsbart hos SBP
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!
http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad
Så då var Häxan äntligen uppallad hemma i garaget. Planerna för närmaste veckorna är WRD bussningar (tidigare JERD) bak + fram + WRD justerbara topplagringar. Ny tank (den gamla läckte), fixa växellänkaget (väääääldigt glappt), montera Reverie kolfiberstolar, nya 6-punktsbälten + nya infästningar, stålomspunna bromsslangar, lite ny eldragning, nytt lättviktsbatteri + en massa annat smått (och mindre smått) och gott.
Än så länge har jag plockat ner växellåda + tank + bakaxel och monterat WRD bussningarna i bakvagnen, kapat bort torsionrörssvärden (blir väl 1 kg eller så). Laddar upp lite bilder till Vallagruppen om ni vill kika lite. Torbjörn har börjat riva loss folieringen och har monterat Reverie förarstol + snap-off nav till ratten (annars kommer vi inte in i bilen).
Bilderna kan ses på:
Ftp anslutning 2: ftp.work9.vallagruppen.com
Host name: ftp.work9.vallagruppen.com
User name: 944sverige
Password: tl944
Som kan ses på bilderna är jag inte så bra på att polera....
Torbjorn968 wrote:Fia stolen väger under 5 kg och passagerarstolen 3,5 så lättare tillsammans än den FIA stol som monteras ur. Passar bra i vardagsrummet också
Det är grymma stolar det där! Sköna dessutom!
Har du hört något om Thomas monterat den han fick till M3an?