Tankar om värdeutvecklingen på 944
- gurra
- Sponsor
- Bilmodell: Saknar en Porsche
Hehe så sant så sant. Men hobbybilar kan dock ge liknande magsår ibland 

Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- NA-Poster
Boxster och 996 priserna sjunker allmänt i Europa på grund av USA import under senaste åren. Däremot 944/968 finns inte så mycket kvar i staterna. Dessutom 944/968 är mer eftertraktade bland entusiaster på grund av just bilens stor användningsområde och enkelhet. Därför tror jag inte att frontmotor porschar kommer har någon större korrgering av priseerna. Men i vilken fall som helst tycker jag att "investera" i bill är aldrig bra affär. De är som en leksak! Man ska har kull... 
Det här var bara mina funderingar...

Det här var bara mina funderingar...
- Pake
- S-Poster
Valde 928 före Boxster och 996
Har sen några månader bytt min 944 -86 till en 928 GT -90.
Innan jag bestämde mig för 928 funderade ett tag på om jag skulle köpa en Boxster (kändes lite klen, inte mycke märkvärdigare prestanda än min gamla 944a) eller anstränga ekonomin och försöka satsa på en 996 från de första åren, eftersom de kommit ner i pris.
Efter att ha läst några "roliga" insändare om "billiga" Boxsters och 996or, och deras haveribenägna motorer, känns 928 som ett bra val! (Enl. Porsche ska 996or och Boxstrar tydligen inte köras på R-däck.)
Jag tror t.o.m. jag har bättre prestanda än en sliten 996a.
Tänkte inte så mycket på värdeminskningen utan valde bil med hjärtat, verkar dock som det även ekonomiskt var ett bra val efter att ha läst denna tråd.
Innan jag bestämde mig för 928 funderade ett tag på om jag skulle köpa en Boxster (kändes lite klen, inte mycke märkvärdigare prestanda än min gamla 944a) eller anstränga ekonomin och försöka satsa på en 996 från de första åren, eftersom de kommit ner i pris.
Efter att ha läst några "roliga" insändare om "billiga" Boxsters och 996or, och deras haveribenägna motorer, känns 928 som ett bra val! (Enl. Porsche ska 996or och Boxstrar tydligen inte köras på R-däck.)
Jag tror t.o.m. jag har bättre prestanda än en sliten 996a.
Tänkte inte så mycket på värdeminskningen utan valde bil med hjärtat, verkar dock som det även ekonomiskt var ett bra val efter att ha läst denna tråd.
Porsche 928 GT
- 931Melander
- Addict
- Telefon: 0706992900
- Bilmodell: Porsche 944 Turbo
- Årsmodell: 1989
finanskris
Våra bilars värde påverkas till 100% av oss själva.
Vill vi sälja bilen så pressar vi ner prisbilden. Tänk hur många som sätter ut en annons på forumet och "försöker" sälja bilen för att man vill byta bil OM man får de där 85 tkr för en 944-86. Nästa månad är denne man uppsagd från Volvo och pga. detta så MÅSTE han sälja bilen. Då kommer det en annons på Blocket, forumet mm att en 951 fr. -86 är till salu för 65 tkr.
Hur man nu kan säga FINNANSKRISEN inte påverkat priset som det antydes tidigare i tråden.
De av oss som sätter priset på bilen för att "bli av" med den kommer HELT och hållet att påverka prisbilden. Skillnaden mellan den billiga och den dyra kommer att vara samma men prisbilden påverkas.
De billigare bilarna påverkas inte lika mycket i kronor räknat. ex. om en 50 tkr bil faller 10tkr så motsvarar det 20 tkr på en 100tkr bil och det är ju såklart mer pengar.
Slutsats: Det är bara VI själva som kan påverka priserna, och priserna kommer att falla med FINNANSKRISEN. Vi kommer att se det om ca. 1 år.

Vill vi sälja bilen så pressar vi ner prisbilden. Tänk hur många som sätter ut en annons på forumet och "försöker" sälja bilen för att man vill byta bil OM man får de där 85 tkr för en 944-86. Nästa månad är denne man uppsagd från Volvo och pga. detta så MÅSTE han sälja bilen. Då kommer det en annons på Blocket, forumet mm att en 951 fr. -86 är till salu för 65 tkr.
Hur man nu kan säga FINNANSKRISEN inte påverkat priset som det antydes tidigare i tråden.
De av oss som sätter priset på bilen för att "bli av" med den kommer HELT och hållet att påverka prisbilden. Skillnaden mellan den billiga och den dyra kommer att vara samma men prisbilden påverkas.
De billigare bilarna påverkas inte lika mycket i kronor räknat. ex. om en 50 tkr bil faller 10tkr så motsvarar det 20 tkr på en 100tkr bil och det är ju såklart mer pengar.
Slutsats: Det är bara VI själva som kan påverka priserna, och priserna kommer att falla med FINNANSKRISEN. Vi kommer att se det om ca. 1 år.

FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR
Tidigare bilar:
996GT3 Cup -03
944Turbo S -88 Silver Rose
944 S2 - 89
Cayenne -05 A-traktor
944 S2-89 A-traktor
944 Turbo - 89
944 Turbo - 89
944 N/A -84
Boxster S-04
944 Turbo -86
914 -72
944 N/A -85B
944 N/A -82
944 S2-91
996 GT3-00
968 (CS)-92
993 C2-95
911SC-83
912 /911S-68
911E-73 http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17037
944 S2-91
924 Turbo-79
924 Turbo-79
-
- S2-Poster
- Bilmodell: 968/964
- Årsmodell: 1992
Kamrat försöker sälja sin Boxster S, inköpt för runt 300tkr 2006, han begärde i somras 220 men fick bara bytesförslag på cayenner och bud runt 200 tkr.
Nu har han inte lyckats sälja bilen, men den värdeminskningen motsvarar en anständig 944a....
Vi kan därför trösta oss med att den procentuella nedgången på en 944a kompenseras av att våra nästa (dyrare) bil har tappat betydligt mer
Men, tills dess, gasa av bara tusan, själv kör jag odubbat och stor-trivs med min 944a.
Nu har han inte lyckats sälja bilen, men den värdeminskningen motsvarar en anständig 944a....
Vi kan därför trösta oss med att den procentuella nedgången på en 944a kompenseras av att våra nästa (dyrare) bil har tappat betydligt mer

Men, tills dess, gasa av bara tusan, själv kör jag odubbat och stor-trivs med min 944a.
- Mr Dezent
- Carrera-Poster
- Bilmodell: Dodge Viper -96
- Årsmodell: Vet ej
Re: finanskris
931Melander:
Finanskrisen påverkar givetvis markanden i ett omedelbart perspektiv. Men när det gäller just entusiastbilar är jag långt från övertygad om att det kommer få mer långsiktiga konsekvenser.
Eventuella värdetapp för entusiastbilar i ett längre perspektiv tror jag kommer följa en högst normal cykel, som inte låtit sig påverkas av finanskriser eller lågkonjunkturer.
Det finns alltid folk som är beredda att betala rätt pengar för rätt bil.
Tyvärr kommer det också alltid finnas ägare som tror att de äger guld och lever i tron att de ska få ut det också (generellt syftat alltså).
Att vara billigast eller justera sina priser hit och dit är heller inte alltid lyckat, vilket man bör ha i åtanke.
Att automatiskt sänka priset då andra gör det är en naturlig reaktion. Jag skulle vilja säga en impulsiv reaktion. Men det behöver verkligen inte vara lösningen för att få saker och ting sålda.
Personligen skriver jag under på Donald Trumps uttalande om vad som var rätt pris, en filosofi som jag märkt stämmer och som dessutom är väldigt lönsam om man prickar rätt:
"Det svåra är att hitta rätt pris. Sätt ett för lågt pris och ingen handlar av dig för att det är misstänkt lågt. Sätt ett för högt pris och alla handlar av någon annan. Men någonstans däremellan finns det rätta priset som gör dig till en framgångsrik affärsman."
Personligen har jag vid ett tillfälle annonserat ut en bil där jag defintivt var billigast i Sverige. Inte med hänsyn till modell, färg eller så utan rakt av. Skiljde nära 10.000 mot närmaste konkurrent. Inte ett samtal. Inte ett mail. Ingenting!
Efter mer än en månad tog jag bort annonsen.
Sedan gjorde jag det otänkbara. Samma bil, samma annons, men nytt pris.
Denna gång 20.000 kronor mer än jag begärt från början.
Det blev napp inom en veckas tid och därtill ett flertal napp.
Och förste som kom och kikade på bilen tog den för utsatt pris. Jag fick alltså 20.000 kronor mer än jag räknat med, plus ett flertal napp, för en bil som var helt iskall på marknaden bara någon vecka tidigare ...
Så - rätt pris, rätt annons, rätt upplägg och god förhandlingsförmåga.
Då spelar finanskrisen faktiskt väldigt liten roll i det hela.
Som sagt - handlar fortfarande en hel del med bilar och det är fortfarande min erfarenhet.
Finanskrisen påverkar givetvis markanden i ett omedelbart perspektiv. Men när det gäller just entusiastbilar är jag långt från övertygad om att det kommer få mer långsiktiga konsekvenser.
Eventuella värdetapp för entusiastbilar i ett längre perspektiv tror jag kommer följa en högst normal cykel, som inte låtit sig påverkas av finanskriser eller lågkonjunkturer.
Det finns alltid folk som är beredda att betala rätt pengar för rätt bil.
Tyvärr kommer det också alltid finnas ägare som tror att de äger guld och lever i tron att de ska få ut det också (generellt syftat alltså).
Att vara billigast eller justera sina priser hit och dit är heller inte alltid lyckat, vilket man bör ha i åtanke.
Att automatiskt sänka priset då andra gör det är en naturlig reaktion. Jag skulle vilja säga en impulsiv reaktion. Men det behöver verkligen inte vara lösningen för att få saker och ting sålda.
Personligen skriver jag under på Donald Trumps uttalande om vad som var rätt pris, en filosofi som jag märkt stämmer och som dessutom är väldigt lönsam om man prickar rätt:
"Det svåra är att hitta rätt pris. Sätt ett för lågt pris och ingen handlar av dig för att det är misstänkt lågt. Sätt ett för högt pris och alla handlar av någon annan. Men någonstans däremellan finns det rätta priset som gör dig till en framgångsrik affärsman."
Personligen har jag vid ett tillfälle annonserat ut en bil där jag defintivt var billigast i Sverige. Inte med hänsyn till modell, färg eller så utan rakt av. Skiljde nära 10.000 mot närmaste konkurrent. Inte ett samtal. Inte ett mail. Ingenting!
Efter mer än en månad tog jag bort annonsen.
Sedan gjorde jag det otänkbara. Samma bil, samma annons, men nytt pris.
Denna gång 20.000 kronor mer än jag begärt från början.
Det blev napp inom en veckas tid och därtill ett flertal napp.
Och förste som kom och kikade på bilen tog den för utsatt pris. Jag fick alltså 20.000 kronor mer än jag räknat med, plus ett flertal napp, för en bil som var helt iskall på marknaden bara någon vecka tidigare ...
Så - rätt pris, rätt annons, rätt upplägg och god förhandlingsförmåga.
Då spelar finanskrisen faktiskt väldigt liten roll i det hela.
Som sagt - handlar fortfarande en hel del med bilar och det är fortfarande min erfarenhet.
Proffessionell räksmugglare
Porsche 996 C4 Cab - Dodge Viper RT/10 / Hummer H3
- FredrikÅ
- Addict
- Bilmodell: Mellan Porschar.
Re: finanskris
Jag håller inte riktigt med.Mr Dezent wrote: Eventuella värdetapp för entusiastbilar i ett längre perspektiv tror jag kommer följa en högst normal cykel, som inte låtit sig påverkas av finanskriser eller lågkonjunkturer.
Värdet på vanliga 944or, S2or, turbosar och 968or kommer - som för alla
vanliga bilar - att gå mot noll på sikt. 924 leder redan denna utveckling,
men de andra kommer att följa efter.
Definitionen "entusiastbil", innebär ju faktiskt bara att våra bilar är lite
opraktiska och kanske dyra i drift - men inte att det per automatik
finns något som helst samlarintresse eller placeringsvärde i normala objekt.

Extremt fina bilar och specialmodeller kan naturligtvis behålla och öka
värdet på sikt -men det är definitivt också kopplat till utvecklingen
på övriga marknader, till konjunktur och ränteläge.
Kanske det, men när marknaden svämmar över av billiga alternativ, så ärMr Dezent wrote:Det finns alltid folk som är beredda att betala rätt pengar för rätt bil.
det ju ett försvinnande litet (och fortsatt minskande) antal människor som
sitter och väntar på "rätt" 944 och det påverkar definitivt inte den generella
prisbilden för våra bilar uppåt.

Fredrik Åberg
- Torbjorn968
- Addict
Eftersom jag tror Fredrik har rätt och just har köpt en rejs 944 och har 968 CS till salu så frågan blir: sälja nu eller vänta 1 år efter finanskrisen. Låt oss säga 5% ränta efter skatt = 8000 + avställningsförsälring 2000 och sedan kanse 5000 för lagring = 15000:--. Kommer CS modelerna verkligen stiga så mycket?
//T
//T
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- Maxx
- Addict
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
En lågkonjunktur går knappast över på ett år ...Torbjorn968 wrote:Eftersom jag tror Fredrik har rätt och just har köpt en rejs 944 och har 968 CS till salu så frågan blir: sälja nu eller vänta 1 år efter finanskrisen. Låt oss säga 5% ränta efter skatt = 8000 + avställningsförsälring 2000 och sedan kanse 5000 för lagring = 15000:--. Kommer CS modelerna verkligen stiga så mycket?

Hur prisutvecklingen för CS-modellerna kommer att se ut närmaste åren tror jag är svårt att sia om, men de är knappast en investering.

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Mr Dezent
- Carrera-Poster
- Bilmodell: Dodge Viper -96
- Årsmodell: Vet ej
Vill förtydliga att jag inte på något vis syftar på att det skulle handla om någon investering. Det är det inte.
Håller helt med att bilarna enbart kommer att sjunka i värde med tiden, ju äldre de blir. Där är vi helt överens.
Men som sagt - det lär följa en rätt naturlig cykel. Inte något generalras som så sias om ...
Däremot lär det förr eller senare ta stopp. Mer sportbilsinriktade bilar brukar hitta sin absoluta botten förr eller senare.
924, som ett exempel, ligger ju rätt stadigt på 10.000 kronor eller mer om det ska vara något att ha. Så har det varit väldigt, väldigt länge och skulle folk sälja felfria och körklara 924:or som inte kräver en massa fix för under 10.000 spänn så ... grattis till köparen i så fall!
Det jag också vill belysa är att många säljare (både privata och yrkesmässiga) i många fall är snabba med att skylla på finanskris och dåliga tider när de inte får sin bil såld (vilket är väldigt vanligt).
Det ojjas om "Varför hör ingen av sig?", "Inte ett enda mail!", "Inte ens ett skambud" osv osv.
Man lägger mindre vikt på att tänka på hur man marknadsfört bilen, hur annonsen är utformad och i senare skede hur man sköter affären.
Personligen säljer jag rätt vardagliga bilar (se signaturen) och har gjort under många år tillbaka. Bilar som i vissa fall inte ens är att anse som entusiastbilar över huvud taget.
Jag brukar inte vara billigast i landet eller så om man jämför på Blocket och ändå har jag hittills aldrig haft en hyllvärmare eller gått minus på en enda affär ...?
Ett par Porschar har passerat också och jag har knappast legat billigast i landet där heller. Och ändå sålt dem allesammans utan bekymmer och med vinst, vid varje tillfälle?
Det har gått så bra att jag numera på någorlunda regelbunden bas får rena försäljningsuppdrag. Även från folk som mycket väl vet hur man går tillväga för att skriva en bra annons, ta bra bilder och lägga ut på Blocket.
Ändå väljer dessa personer att ge pengar till mig för att jag ska sälja bilen åt dem? Och hittills har inte någon av dessa blivit besvikna, utan kunnat tillgodoräkna sig det de velat ha för bilarna, ofta ett pris som ligger en bra bit från "Billigast på Blocket".
Det tycker jag tydligt illustrerar att det är alltför lätt att skylla värderaset på finanskris och dåliga tider.
Det som är sant är att det krävs mer idag än innan krisen att sälja sin bil.
Men värderaset i sig följer bara en naturlig cykel.
Håller helt med att bilarna enbart kommer att sjunka i värde med tiden, ju äldre de blir. Där är vi helt överens.
Men som sagt - det lär följa en rätt naturlig cykel. Inte något generalras som så sias om ...
Däremot lär det förr eller senare ta stopp. Mer sportbilsinriktade bilar brukar hitta sin absoluta botten förr eller senare.
924, som ett exempel, ligger ju rätt stadigt på 10.000 kronor eller mer om det ska vara något att ha. Så har det varit väldigt, väldigt länge och skulle folk sälja felfria och körklara 924:or som inte kräver en massa fix för under 10.000 spänn så ... grattis till köparen i så fall!
Det jag också vill belysa är att många säljare (både privata och yrkesmässiga) i många fall är snabba med att skylla på finanskris och dåliga tider när de inte får sin bil såld (vilket är väldigt vanligt).
Det ojjas om "Varför hör ingen av sig?", "Inte ett enda mail!", "Inte ens ett skambud" osv osv.
Man lägger mindre vikt på att tänka på hur man marknadsfört bilen, hur annonsen är utformad och i senare skede hur man sköter affären.
Personligen säljer jag rätt vardagliga bilar (se signaturen) och har gjort under många år tillbaka. Bilar som i vissa fall inte ens är att anse som entusiastbilar över huvud taget.
Jag brukar inte vara billigast i landet eller så om man jämför på Blocket och ändå har jag hittills aldrig haft en hyllvärmare eller gått minus på en enda affär ...?
Ett par Porschar har passerat också och jag har knappast legat billigast i landet där heller. Och ändå sålt dem allesammans utan bekymmer och med vinst, vid varje tillfälle?
Det har gått så bra att jag numera på någorlunda regelbunden bas får rena försäljningsuppdrag. Även från folk som mycket väl vet hur man går tillväga för att skriva en bra annons, ta bra bilder och lägga ut på Blocket.
Ändå väljer dessa personer att ge pengar till mig för att jag ska sälja bilen åt dem? Och hittills har inte någon av dessa blivit besvikna, utan kunnat tillgodoräkna sig det de velat ha för bilarna, ofta ett pris som ligger en bra bit från "Billigast på Blocket".
Det tycker jag tydligt illustrerar att det är alltför lätt att skylla värderaset på finanskris och dåliga tider.
Det som är sant är att det krävs mer idag än innan krisen att sälja sin bil.
Men värderaset i sig följer bara en naturlig cykel.
Proffessionell räksmugglare
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
Tog en snabb koll på blocket.
De flesta ligger i priser som i slutet av augusti.
Någon hoppas på 80 k för en amerikansk 87a.
Och flera vill ha över 120 k S2 Cabbar.
De enda jag sett stiga i pris är nog 968CS. Men där beror nog prisstegringen på att de blivit välutrustade.
Min Fd CS steg med 60/70 k på 3 år över 3 ägare och 3000 mil, med det beror nog mest på att bilen under åren fick rätt utrustning och reparationer.
Det ligger lite i sakens natur att bilar tillverkade i små serier och som sticker ut, alltid har en stark köpare.
De som har råd och vill prova på banåkning tittar nog lite extra på en 968CS.
Jag vet att en 944S2 kan funka precis lika bra, men myten hänger i fortfarande.
Bosse
De flesta ligger i priser som i slutet av augusti.
Någon hoppas på 80 k för en amerikansk 87a.
Och flera vill ha över 120 k S2 Cabbar.
De enda jag sett stiga i pris är nog 968CS. Men där beror nog prisstegringen på att de blivit välutrustade.
Min Fd CS steg med 60/70 k på 3 år över 3 ägare och 3000 mil, med det beror nog mest på att bilen under åren fick rätt utrustning och reparationer.
Det ligger lite i sakens natur att bilar tillverkade i små serier och som sticker ut, alltid har en stark köpare.
De som har råd och vill prova på banåkning tittar nog lite extra på en 968CS.
Jag vet att en 944S2 kan funka precis lika bra, men myten hänger i fortfarande.
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
-
- NA-Poster
Ja 120' för en 944 cab i november 2008 när de bilarna i våras låg på 95' känns minst sagt optimistiskt. Eller:
"Ja men älskling, jag försöker ju sälja den, se här är annonsen! Inte mitt fel att det går lite trögt just nu..."
Om man nu inte prompt måste ha en Porsche så böjar ju Skylines och Supra IV hamna i det facket. Och hur trevlig än en S2 är så är det lite skillnad i prestanda...
"Ja men älskling, jag försöker ju sälja den, se här är annonsen! Inte mitt fel att det går lite trögt just nu..."
Om man nu inte prompt måste ha en Porsche så böjar ju Skylines och Supra IV hamna i det facket. Och hur trevlig än en S2 är så är det lite skillnad i prestanda...
...tycker Erik
-
- S-Poster
Jag tror helt klart värdet på 944 går ner. Jag tycker värdet redan har börjat sjunka. Vad jag förstod så såldes min gamla för 20000kr?!?
I mina ögon (inte Porsche frälst som ni andra) är inte 944 något speciellt, det är som vilken småbil som helst... Därför kommer priset att gå ner!
I mina ögon (inte Porsche frälst som ni andra) är inte 944 något speciellt, det är som vilken småbil som helst... Därför kommer priset att gå ner!
Porschen är såld.
Nu äger jag enbart bilar från GM!!! :d=:
Nu äger jag enbart bilar från GM!!! :d=:
- Erol
- Moderator
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
Formula wrote:Jag tror helt klart värdet på 944 går ner. Jag tycker värdet redan har börjat sjunka. Vad jag förstod så såldes min gamla för 20000kr?!?
Priset på våra bilar går alltid ner den här tiden på året, för att senaregå upp
igen fram åt våren.
Bilarna har kommit till det stadie där endast skick avgör priset, därför kan
det skillja 20.000:- (eller mer ) på till synes 2 identiska bilar.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S2-Poster