Visst kan man ju sträva efer att vara tydlig och ange kommun om man talar om ett mindre samhälle, men det ska ju också vara kul att posta en spot och man ska ju inte känna press på sig för risken att ha glömt cetralorten i beskrivningen.
Du har rätt Pehr.... jag får läsa på lite geografi istället... vi ska inte ha FÖR stora krav på tydlighet... men bara vägnamn t.ex som vi hade exempel på förr är inte heller acceptabelt.Pehr Johnsson wrote:Kanske blir det för stora krav på exakthet. Förr hade vi ju godigar som "röd 944 på Lingvägen" och dessa har ju trots allt försvunnit. (inte bilarna)
Visst kan man ju sträva efer att vara tydlig och ange kommun om man talar om ett mindre samhälle, men det ska ju också vara kul att posta en spot och man ska ju inte känna press på sig för risken att ha glömt cetralorten i beskrivningen.
Vad bra!Per Huzell wrote:Staffanstorp vet väl för sören alla va de ligger...
Tror att jag mötte samma bil idag igen, en röd 924'a i centrala Borås på eftermiddagen. Kände inte igen han som körde, men har var i 25-30-årsålders. Kul med en till Porsche på jobbet!Widar wrote:Såg en röd 9x4'a (Ja, jag såg den bara lite snabbt) på jobbets parkering! Intressant! Måste ta reda på vem som äger!
Jobbet är Ericsson AB, Borås.
Håller med, eller om man nu anger en specifik plats i en stad typ götaplatsen, eller sergelstorg, i rondelen vid den brinande halmbocken med fleraSjösgärd wrote:Staffanstorp ... Om ingen tidigare visste var det låg så har väl Tiffany satt Staffanstorp på kartan?![]()
Vad gäller exaktheten i den geografiska orten i spaningarna så är jag åsikten att enbart gatunamn och där det ska vara underförstått att det är Stockholm inte är ok. Om man anger en ort så räcker det, man behöver inte skriva kommun, län och landsdel (om det nu inte verkligen föreligger en risk för missuppfattningar). Staffanstorp till exempel räcker utmärkt. Sveavägen gör det inte.
Fast här tycker jag du har fel Johan... Götaplatsen eller Sergelstorg räcker inte (även om det är kända platser så likställer jag det med att ange ett gatunamn). Jag tycker man skrivet Sergelstorg, Stockholm precis som man bör skriva Sveavägen, Stockholm t.ex... (om det nu är i Stockholm man menar...).johan944 wrote:Håller med, eller om man nu anger en specifik plats i en stad typ götaplatsen, eller sergelstorg, i rondelen vid den brinande halmbocken med flera
Håller även med fredan om att dem som har åkt en sträcka och tittar in har nog själva koll på om dem har varit på götaplatsen den dagen i en röd 924a.
Bara mina 50 öre.
Den mest kända Götaplatsen är förstås den i Göteborg men det finns enligt Eniro även en i lilla Kvänum. Huruvida den också inhyser konstmuseum, konserthus och stadsteater låter jag däremot vara osagt...Widar wrote:Jag håller med Patand. Jag har ingen aning om var Götaplatsen ligger [...]
Users browsing this forum: No registered users