Sen sist, tändstiftsbyte, luftfilter, nya fönstervevar, nya slangar till vindrute spolningen och monterat Ctek batteriladdare.
Roligt att få lite hjälp av barnen. My har ett riktigt intresse av race- sportbilar och kan nog namnen på de flesta prylar under huven!
Om en månad fyller hon 15 och får sin önskade hundvalp, boxster boxer
Senaste uppgraderingen!
Nya bromsar bak, skivor, slitagevarnare.
De nya skivorna har större centrum än de gamla vilket medför att de inte sitter tajt runt centrumet. Men det skall visst funka ändå enligt säljaren, någon annan som har något att invända på detta????
patand wrote:Det lär nog funka bra ändå. Skivan styrs ju på plats av skruven och pinbultarna. Sen är det ju friktionen mellan nav och fälg som håller den stilla.
Jo, det funkar nog säkert och så enligt expertisen oxå. Men så kan man ju undra varför man inte konstruerat på samma sätt med flertalet bilmodeller dvs större centrum i skivan. Då rostar den ju inte fast lika lätt heller
Men det är väl bara att dra åt skruvar och bultar och köra som f..n igen, så får man väl se om det ger sig någon stans
patand wrote:Det lär nog funka bra ändå. Skivan styrs ju på plats av skruven och pinbultarna. Sen är det ju friktionen mellan nav och fälg som håller den stilla.
Jo, det funkar nog säkert och så enligt expertisen oxå. Men så kan man ju undra varför man inte konstruerat på samma sätt med flertalet bilmodeller dvs större centrum i skivan. Då rostar den ju inte fast lika lätt heller
Men det är väl bara att dra åt skruvar och bultar och köra som f..n igen, så får man väl se om det ger sig någon stans
Nja....
När man uppgraderar till GT3 bromsar så används en specialdistans för att centrera skivan mot navet. Sandén lät tillverkade sådana ringar (distanser)
Även Jerd har fixar ringar om jag fattat saken rätt.
Om det verkligen behövs är jag osäker på.
Vet att en 968CS med GT3 bromsar gick utan distansen men fick den monterad vid påpekande av Sandén.
Bosse
2008-09-02
I kväll blev det installation av varselljusautomatik. Relativ enkel lösning, använde mig av dubbelrelä på grund av att jag vill behålla funktionen att kunna välja parkeringsljus vänster alt höger.
Markland wrote:Kul att läsa om de saker du gjort på bilen då du har en -84 som jag, och dessutom svart som min!
Jag undrar vart du köpte ditt centrallås paket? Letar just nu själv efter lite alternativ.
Hej där!
Såg att du skrivit en fråga i min biltråd, men den frågan har jag missat.
Jag köpte grejerna på autoexperten. Kanske lite dyrare än biltema. Men hur som helst så funkar det kanon. Det går också att koppla fjärr till detta.
Det som är gjort nu är att jag monterat fördröjningsautomatik på kupé-belysningen.
Trevligt med en porschepilot granngårds
Jesper von Wowern wrote:Nu vet jag inte - skall jag bara kapa den här tråden eller skall jag skapa en ny för Lille Svart????
Tror nästan du får skapa en ny tråd till "Lille Svarten" Men naturligtvis så är det fritt att använda mina bilder och text om så önskas.
Lycka till med Lille Svarten.
PS
Du glömde snöslungan eller är det lugnt där hemma?
Allt lugnt - även utan slunga! Hon hostade och hackade mellan Lund o Malmö (Lille Svart då, inte frun ), annars gick resan bra. Vet Du när bränslefilter, kamrem och fördelare är bytt?
/Jesper von Wowern
Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572
Jesper von Wowern wrote:Allt lugnt - även utan slunga! Hon hostade och hackade mellan Lund o Malmö (Lille Svart då, inte frun ), annars gick resan bra. Vet Du när bränslefilter, kamrem och fördelare är bytt?
Brännslefilter aldrig bytt, men det ligger här. Det kan jag skicka dig i morrn om du skickar adress på PM.
Fördelaren bytte jag 2007-12 mot en "bättre" begagnad.
Kamrem bytt 2004-11-01 Miltal vet jag inte riktigt än men kanske jag hittar något om det.