Det är därför inte alls mycket som det pysslas med just nu, borde därmed vara rätt ointressant "våra bilar" tråd.

Du får väl skriva vad du har gjort istället då... osså mycket bilder på bilen och motorn...Patrick P931 wrote:Min motor är helt klar, står på ett Biltemamotorstativ och väntar på att stoppas i bilen.
Det är därför inte alls mycket som det pysslas med just nu, borde därmed vara rätt ointressant "våra bilar" tråd.
Jo, jag vet.Patrick P931 wrote:Porsche själva plockade ut 375 hk vid 1.4 bar i 931 GTR. I grunden samma motor.
Då jag hittade hit först efter det nya forumet skapades så har jag inte kunnat läsa något på det gamla forumet (vet inte ens hur man kommer dit...)Patrick P931 wrote:Tja!
Jag har skrivit "receptet" på gamla 944 forumet.
Det som behövs, mer än allt annat, är en tjock plånbok.
Den har jag tyvär saknat och har därför tagit lite tid på mig.
Letade men hittade inte. Vad mer än motorn har du modifierat, om något?Patrick P931 wrote:Tja!
Jag har skrivit "receptet" på gamla 944 forumet.
Får man fråga hur tjock plånbok?Det som behövs, mer än allt annat, är en tjock plånbok.
*noterar*Patrick P931 wrote:Ok då, kan skriva lite.
Blocket linehonat, toppdeckat, stressborrat, o-ringat, kopparpackning, kompression ca 7.7:1.
Bottendel, vev, stakar, kolvar, svänghjul, tryckplatta, allt balanserat, stiftat och viktjusterat.
Toppen portad, radiemirafrästa säten, radieslipade ventiler, lashcaps för speljustering, enem kamaxel.
K27/26 snurra med 360 lager, hus #6.
Modifierat och ombyggt V8 k-jetronic.
Koppling byggd av Bil&Trans.
Det är väl lite av det som har gjorts i alla fall.
Ang. storleken på plånboken så kan man väl säga att jag kunde ha köpt en 951 istället... Men vem vill ha en slö bil?
Patrick
Det jag vet är en som är bromsad i bänk mycket mer ombyggd än Patrick931 som har i stort sett har en org motor.Det finns ett par stycken, varav 2 lite vassare (runt 400 hk).
På tal om inget annat; vissa ser till att topplockspackningen inte orsakar något problem redan från början...
patand Skrivet: 2005-01-03 09:58:22 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
Anar en intern fight här mellan Patrick och Joakim...
Users browsing this forum: No registered users