någon som vet om det är samma speglar på 968:an och "944cup" ?? (infästningar?!)
...skulle en hel dörr passa rakt av från en 968 till 944?
många dumma frågor på en gång, but the truth is out there....
Propeller wrote:någon som vet om det är samma speglar på 968:an och "944cup" ?? (infästningar?!)
...skulle en hel dörr passa rakt av från en 968 till 944?
många dumma frågor på en gång, but the truth is out there....
Cup speglarna skiljer väldigt mycket om du tänkter på 944 turbo Cup. De speglar som populärt kallas Cup speglar introducerades 1992 på 964, 968 och 928. Tydligen skall det vara samma komponenter förutom själva foten.
De fanns även manuella på 968CS om du vill ha mindre vikt (och pill).
944 cup finns det inte någonting som heter, men däremot 944 turbocup. På dessa bilar sitter det backspeglar i plast, och sådana tingestar vill du inte ha.
Teardrop (cupspeglar) passar på din 944 om du använder fötter från en 968. Huset är det samma på alla modeller, 964 993 968, 928.
Joakim wrote:944 cup finns det inte någonting som heter, men däremot 944 turbocup. På dessa bilar sitter det backspeglar i plast, och sådana tingestar vill du inte ha.
Teardrop (cupspeglar) passar på din 944 om du använder fötter från en 968. Huset är det samma på alla modeller, 964 993 968, 928.
Vad jag vet är de flesta backspeglar gjorda i plast.....
MVH Peter Z
I garaget: En röd 951 -86. Tyvärr med två skurna cylindrar :(
Joakim wrote:944 cup finns det inte någonting som heter, men däremot 944 turbocup. På dessa bilar sitter det backspeglar i plast, och sådana tingestar vill du inte ha.
Annars kan man göra som Robert Linton och göra sina egna kolfiberspegelhus med eljustinering och uppvärmt glas. Han lyckades dessutom få dem sömlösa.. Ganska imponerance.
Mr Z wrote:
Annars kan man göra som Robert Linton och göra sina egna kolfiberspegelhus med eljustinering och uppvärmt glas. Han lyckades dessutom få dem sömlösa.. Ganska imponerance.
sweanders wrote:Annars kan man göra som Robert Linton och göra sina egna kolfiberspegelhus med eljustinering och uppvärmt glas. Han lyckades dessutom få dem sömlösa.. Ganska imponerance.
Undrar vad priset på ett par sådana skulle hamna på...
Mr Z wrote:
Det där e´ ju oxå plast... Kolfiberarmerad sådan...
Tack för de nya smiley´s:arna (???...) Har inte sett dem förrän nu.... Efterlängtat från min sida iaf.
MVH Peter Z
I garaget: En röd 951 -86. Tyvärr med två skurna cylindrar :(