Bubby wrote:när vi ändå pratar bromsar.. vilka bromsar är vettigast när man ska uppgradera? skulle vilja ha big red ok med 993 tt skivor.. men Gt3 bromsarna är populära..Hmm...
Jag tror inte det är en uppgradering som behövs, bara bättre belägg. Man ska nog ha Rikards hastighet på Kullen innan man behöver större OK och skivor.
Tycker du håller mer än "gott" tempo, iaf sist vi sågs på Sviestad. Inte för att jag är någon räserkanon men du åkte ju fortare än mig och jag hittar iaf skapligt på den banan.
Tycker du håller mer än "gott" tempo, iaf sist vi sågs på Sviestad. Inte för att jag är någon räserkanon men du åkte ju fortare än mig och jag hittar iaf skapligt på den banan.
Allt är relativt här i världen men klossarna håller bra i alla fall.
Det är ju Anderstorp om 2 veckor och där får ju beläggen jobba lite,, jag hoppas på bra väder för jag har tänkt köra både lördag och söndag och med lite flyt så har jag även fälgar med regndäck utifall
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
Dom var inte dyrare bak vad jag förstod 2050:- var priset för dom stora TurboS framoken, tyvärr gjömde jag fråga om priset bak men det bör ju vara en del lägre än 2050:- så jag tror dom kostar ungefär som PFC.
Andreas, hur gjorde du till slut?
Pratade med PEAN och PFC97 kostar ca 3500 för frambeläggen med nuvarande Eurokurs...
Ska prata med Per igen på måndag och se om har något annat förslag.
Funderar på att kolla om det är bättre priser från utlandet.
Någon som har bra tips?
Thomas Pihl
951 RS
ERCup #98
http://www.drive.to/caranracing
http://www.ercup.se
Det blev PFC01 fram och så kör jag vidare med Carbopaden bak, Per trodde det skulle funka OK.
Jag undvek 97-materialet pga av det aggressiva bromsdammet (på Pers inrådan) eftersom jag kör en del gata också.
01 slits lite fortare än 97 (tror det har snäppet högre friktion också) men det kan det vara värt.
Trist med Euron och dollarn.... hade planer på lite ledlager-bussningar från USA men det får vänta nu