Semester & regn kunde tydlingen få ut forumets lataste mekare till garaget . Johan var med och det behövdes, jag hade aldrig fått i motorn ensam, tackar.
Givetvis saknades det ett par skruvar till motorfästena så jag får köpa lite skruvar, men det är ju en baggis i sammanhanget.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Bathory wrote:Trampa på Daniel
Härligt att se maskinen på plats igen.
Nu e det inte långt kvar
Sven
He He
Jag trampade och mekade ett par timmar men det blev svårskruvat när den ledade delen till spärrskaftet gav upp. Jag får erkänna att jag inte cyklade verktygsaffären och sedan tillbaks till garaget, jag gav helt enkelt upp för dagen, Imorgon har jag nya verktyg..
Tack vare Henkas insats med spridaravstånden igår kunde min kompis Johan bygga klart fuelrailen till bilen. Sen har en annan go gubbe vid namn Marek svarvat spridar adaptrar.
Tack så mycket allihopa.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by een on 2008-12-17 20:53:07, edited 1 time in total.
Finns det någon bra anledning att du inte använde givaren i fördelaren?
(Håller på med samma operation.)
Om jag har förstått det rätt så är det för att det blir mer exakta "inpulser", eftersom kamremmen flexar lite.
men det behövs två st punkter på remhjulet 180 grader ifrån varandra.
Förövrigt finns det ytterligare 2 likadana fuelrail "kitt" som jag har till salu.
kitten består av fuelrail och spidaradaptrar och dom är gjorda i högkvallikativt rostfritt stål. Aluminium spridaradaptrar kommer ju att ärja fast i toppen om man använder det.
een wrote:Jag vet inte pris ännu men grejjorna är gjorda av proffs och i bra material så lite får man nog betala lite.
Trodde inte det skulle bli gratis heller...
Adaptrar kan jag nog be far svarva, svetsa fuelrail är en annan sak...
Säg till när du vet ett ca spris på fuelrail och/eller adaptrar. Alltid intressant att veta även om jag inte bygger min andra motor riktigt ännu.
det var inte meningen att låta dryg
Vi hade en handsvarvad prototyp på spridar adaptern först innan de gjordes "riktiga" i CNC maskin och ytfinish blev bättre (väldigt bra), men gängan blev helt fantastiskt perfekt på de CNC tillverkade.
Last edited by een on 2008-12-17 21:35:45, edited 1 time in total.
een wrote:Jag vet inte pris ännu men grejjorna är gjorda av proffs och i bra material så lite får man nog betala lite.
Trodde inte det skulle bli gratis heller...
Adaptrar kan jag nog be far svarva, svetsa fuelrail är en annan sak...
Säg till när du vet ett ca spris på fuelrail och/eller adaptrar. Alltid intressant att veta även om jag inte bygger min andra motor riktigt ännu.
Något pris har jag inte funderat på vad jag ska ha för dessa kitt, det saknas en grej på Dannes kitt och det är en ditsvetsad liten konsol som fixerar fuelrailen ordentligt (kommer åtgärdas). Och i ändarna på fuelrailen är det 3/4-16 gänga.
Är det något ni vill ha gjort så skicka iväg ett pm, mer komplicerat det är så är det roligare att jobba med det=)
Den som aldrig kommer med dumma frågor tänker aldrig.
een wrote: det var inte meningen att låta dryg
Vi hade en handsvarvad prototyp på spridar adaptern först innan de gjordes "riktiga" i CNC maskin och ytfinish blev bättre (väldigt bra), men gängan blev helt fantastiskt perfekt på de CNC tillverkade.
Ingen fara!
Handsvarat... (tänker mig svarvstålet i handen som vid träsvarvning...) Men jag tror jag förstår vad du menar. Kan absolut tänka mig att CNC svarvat ger bättre precision i gängorna.
KBM wrote:Är det något ni vill ha gjort så skicka iväg ett pm, mer komplicerat det är så är det roligare att jobba med det=)
Och ju roligare det är desto billigare blir det...
Skämt o sido, du kan väl fundera på vad ett konverteringskit för elektronisk insprutning till 924 Turbo skulle kosta (givetvis inte inklusive spridare osv, utan bara de delar som du tillverkar). Jag tror det kan finnas flera intresserade.