Jo men det verkar som att man har fått fram alla utredningar osv som har begärts... Om nu miljödomstolen säger ja (efter att Enköpings politiker sagt ja), kan någon då överklaga miljödomstolens beslut eller är det klart då?Sjösgärd wrote:Det jag syftade på är att en del projekt skjuts i sank genom att det överklagas, begärs utredningar, överklagas igen, begärs ytterligare utredningar och så vidare tills projektet helt enkelt kollapsar. Jag menar bara att det inte är något nytt sätt för att se till att ett projekt inte blir av. Det finns de som ogillar motorsport, konstigt nog. (Även om det är svårt att förstå som redan frälst.).
Edit: Har läst igenom alla tidningsklipp som publicerats i forumtrådbiten som det länkades till ovan ... och det ser ju ruskigt bra ut!Hoppas verkligen att det blir av. Sen är det ju inte bara tillstånd som ska till, det ska ju gå ihop ekonomiskt också. Men hoppas, hoppas ...
![]()
Jo jag läste också igenom alla tidningsklipp och det ser som sagt ruskigt bra ut inför mötet nästa vecka.