Vad är den bästa meklitteratur till 924 Turbo?
Haynes har två olika en med ISBN:185010073X (utgiven -87) och en med ISBN: 1850104387 (senare?)
Den nyare fanns på bokus.se förut men inte längre?
Verkar inte som t ex Biltem har mekböcker för Porsche (konstigt )
Är dessa lika bra om man har en Turbo från -79?
Finns det någon annan lit. som är bra att ha när man skruvar?
Jag köpte min Haynes nyligen på Mekonomen den har ISBN: 1 85010 438 7 och behandlar alla 924 modeller inklusive turbo.
Mekonomen jag handlade på (Sätra utanför Stockholm) hade inte boken hemma men tog hem den till dagen efter. Det följde även med ett Engelskt - Svenskt lexikon till boken (kan ju vara bra med alla facktermer som är i en mekhandbok).
Jag har en Haynes till 944 som ska täcka alla modeller inkl turbo. Den är bedrövligt dålig enligt min mening. Dels för att kvaliteten på innehållet är allmänt dåligt, dels för att skillnaderna mellan en senare turbo och en tidig N/A (som boken baseras på) är ganska stora.
Tomas
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Just nu plockar jag bara ner bilen i delar. Främst är det motor och drivlina jag vill kolla upp, motorn skall ur, så det inte är något som kostar massa pengar...
(Just nu ligger jag faktiskt plus på bilen, hittade 1.50 under mattorna i bilen och bilen fick jag gratis )
Fast som en kompis uttryckte det varför han inte ville börja jobba i stockholm, "På sommaren när man sitter vid havet och grillar korv har man solen i ryggen"
Ford Focus Mk2 2.0 "Hellre en Ford på banan än en Porsche i garaget"
Peter Olesen wrote:Du skall inte klaga, du har närmare till räsebana
Fast som en kompis uttryckte det varför han inte ville börja jobba i stockholm, "På sommaren när man sitter vid havet och grillar korv har man solen i ryggen"
Närmaste räserbana för mig är 15 mil... (Linköpings Motorstadion, Sviesta). Hur långt har du?
Vadå stockholm? Jag bor ju 6 mil söder om stockholm ju! Är INTE 08:a...
För mig är ni 08:or allihopa
Om man jämför med att ha drygt 50 mil till närmaste bana (mittsverige) så ska ni inte gnälla...
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Jodå, vi har ett oanvänt militärflygfält med en lååång raka. Denna raka är orsaken till att min bil står med trasig toppackning i garaget!!
Tomas wrote:Jodå, vi har ett oanvänt militärflygfält med en lååång raka. Denna raka är orsaken till att min bil står med trasig toppackning i garaget!!