
968 CS -93 nu med vagnsbok
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
På bana kör jag med följande vinklar. Fram camber -3,7 grader (max på fjäderbenen + sandéns ställbara tornlagring) och toe out 2 mm.jonaslarsson wrote:hur mycket spacers brukar ni andra 968 ägare åka med? sen vet jag inte riktigt vad jag ska börja med för hjulvinklar någon som har något bra tips?
Bak camber -1,8 grader och toe in 5 mm.
(Sandén har ställt hjulvinklarna).
Spacers fram 28 mm och bak 5 mm.
Din bli är lättare än min.


- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
Nja, jag utgick från att det var samma lika. Nu hade de slut på gul vinyl så kontrollmät gärna en gångjonaslarsson wrote:jasså har ju inte kunnat mäta mina fälgar för fälgarna har varit på lack fick dom i fredagshar du hittat ett par cup 1or och mäta på eller ska jag mäta mina?

MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484
www.968.net
www.968s.com
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
räcker orginal hjulbultar till 5 mm spacer utan styrning bak? centrerar fälgarna lite endån eller? hade tänkt köpa spacers från www.manton.se bra mycket billigare än h&r. funderar på 30mm fram och 5mm bak i så fallJappe wrote:På bana kör jag med följande vinklar. Fram camber -3,7 grader (max på fjäderbenen + sandéns ställbara tornlagring) och toe out 2 mm.jonaslarsson wrote:hur mycket spacers brukar ni andra 968 ägare åka med? sen vet jag inte riktigt vad jag ska börja med för hjulvinklar någon som har något bra tips?
Bak camber -1,8 grader och toe in 5 mm.
(Sandén har ställt hjulvinklarna).
Spacers fram 28 mm och bak 5 mm.
Din bli är lättare än min.![]()
mitt mål är att få bilen under 1200kg torrvikt sen e jag nöjd

Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
- FredrikÅ
- Addict
- Posts: 1187
- Joined: 2006-07-15 08:49:19
- Bilmodell: Mellan Porschar.
- Location: Skåne
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
- Kjell 944
- Turbo-Poster
- Posts: 794
- Joined: 2004-04-12 11:15:02
- Bilmodell: 964 C4 -91
- Location: Malmö
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
- Jappe
- Turbo-Poster
- Posts: 628
- Joined: 2004-07-08 19:06:54
- Telefon: 0705619738
- Bilmodell: 968 CS, 944 S
- Årsmodell: 1994
- Location: Skövde
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
va ett tag sedan jag uppdaterade tråden bilen har fått sig en hjulisntällning som inte ens blev bra men bättre än tidigare. hade inte exenterhylsan som man justerar toe i bakvagnen med. su den står lite toe ut i bakvagen den e grymt nervös i bakvagnen vid hård inbromsning.
Sedan har bilen varit hos sanden och fått en kontroll på vario kjedjan och kammarna och allt såg okej ut. han bytte även lite pakningar vid oljepumshuset så nu slipper man ha automatskt oljebyte
Satte dit juster bara unibals till krängaren bak också vilket kan va bra om man ska väga in bilen och så kommer krängaren svara mycket snabbare. blev ett par skf hoppas dom håller bra enligt momentum skulle dom funka bra till racing och att dom va smörjfria. kollade först på hirschman men dom kostade ju en bra slant 3000kr för 4st uniballs
men dom skulle va av mycket hög kvalite.
har varit ut och kört med den lite när det har varit fint väder jag e grymt imponerad av balansen i bilen ruggit lättkörd. däremot motorn är ju ingen jätte kul maskin finns ingen direkt spets. finns ork på alla varvtal ingen direkt mening med mitt chip med förhöjt varv stopp efter 6500 finns ingenting att hämta. enda fördelen är att man kan ligga kvar på samma växel lite längre vilket kan va bra ibland. en kompis åkte med och vi testade lite 0-100 tider med tidtagarur vilken kanske inte e det mest pålitliga metoden men klockan visade flera gånger 5,7 sek
och då drog jag till 105 på mätaren.
Mina toyo r888 lever snart på sista versen så jag håller på att leta nya däck men jag vet inte riktigt vad jag vill ha. någon som har några tips och erfarenheter?
Sedan har bilen varit hos sanden och fått en kontroll på vario kjedjan och kammarna och allt såg okej ut. han bytte även lite pakningar vid oljepumshuset så nu slipper man ha automatskt oljebyte

Satte dit juster bara unibals till krängaren bak också vilket kan va bra om man ska väga in bilen och så kommer krängaren svara mycket snabbare. blev ett par skf hoppas dom håller bra enligt momentum skulle dom funka bra till racing och att dom va smörjfria. kollade först på hirschman men dom kostade ju en bra slant 3000kr för 4st uniballs

har varit ut och kört med den lite när det har varit fint väder jag e grymt imponerad av balansen i bilen ruggit lättkörd. däremot motorn är ju ingen jätte kul maskin finns ingen direkt spets. finns ork på alla varvtal ingen direkt mening med mitt chip med förhöjt varv stopp efter 6500 finns ingenting att hämta. enda fördelen är att man kan ligga kvar på samma växel lite längre vilket kan va bra ibland. en kompis åkte med och vi testade lite 0-100 tider med tidtagarur vilken kanske inte e det mest pålitliga metoden men klockan visade flera gånger 5,7 sek

Mina toyo r888 lever snart på sista versen så jag håller på att leta nya däck men jag vet inte riktigt vad jag vill ha. någon som har några tips och erfarenheter?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
- FekZen
- Turbo-Poster
- Posts: 801
- Joined: 2004-03-29 16:29:59
- Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Sthlm
- Contact:
Jävlar va snygg den va!!!jonaslarsson wrote:Har satt ihop bilen nu och rullande ut den och tog lite bilder den är rätt grym tycker jag

Mvh
Adde
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
va lite garaget i helgen och slängde ut sterion kom på att jag inte använt den en enda gång sen jag ställt på bilen i år så den fick åka ut den väger ju desutom nått kilo
gjorde en täckbricka i kolfiber blev riktigt snyggt tycker jag. ska även ta och sätta dit en oljetempsmätare vilket kan va vettigt någon som vet vad det är för storlek på oljepluggen? för jag tänkte ta tempen i urtappningshålet.
Sen så var jag och körde på falkenbergs motorbana den 24/4. bilen går fort men jag e inte riktigt nöjd med chassit den e välldigt understyrd vänster framdäck blev totalt söndertuggat. men jag kom endå ner på 51.5 sek som bäst vilket jag känner mig väldigt nöjd med. ska prova med att byta till en 19mm krängare bak mot min orginal 16mm tror det kan göra en hel del.

Sen så var jag och körde på falkenbergs motorbana den 24/4. bilen går fort men jag e inte riktigt nöjd med chassit den e välldigt understyrd vänster framdäck blev totalt söndertuggat. men jag kom endå ner på 51.5 sek som bäst vilket jag känner mig väldigt nöjd med. ska prova med att byta till en 19mm krängare bak mot min orginal 16mm tror det kan göra en hel del.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Who is online
Users browsing this forum: No registered users