968 CS -93 nu med vagnsbok

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#46 Post by jonaslarsson »

jasså har ju inte kunnat mäta mina fälgar för fälgarna har varit på lack fick dom i fredags :) har du hittat ett par cup 1or och mäta på eller ska jag mäta mina?
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

#47 Post by Jappe »

jonaslarsson wrote:hur mycket spacers brukar ni andra 968 ägare åka med? sen vet jag inte riktigt vad jag ska börja med för hjulvinklar någon som har något bra tips?
På bana kör jag med följande vinklar. Fram camber -3,7 grader (max på fjäderbenen + sandéns ställbara tornlagring) och toe out 2 mm.
Bak camber -1,8 grader och toe in 5 mm.
(Sandén har ställt hjulvinklarna).

Spacers fram 28 mm och bak 5 mm.

Din bli är lättare än min. :twisted: :lol:

User avatar
Fredrik C
Addict
Posts: 1686
Joined: 2004-03-29 10:38:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Katrineholm
Contact:

#48 Post by Fredrik C »

jonaslarsson wrote:jasså har ju inte kunnat mäta mina fälgar för fälgarna har varit på lack fick dom i fredags :) har du hittat ett par cup 1or och mäta på eller ska jag mäta mina?
Nja, jag utgick från att det var samma lika. Nu hade de slut på gul vinyl så kontrollmät gärna en gång :D .
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484

www.968.net
www.968s.com

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#49 Post by jonaslarsson »

Jappe wrote:
jonaslarsson wrote:hur mycket spacers brukar ni andra 968 ägare åka med? sen vet jag inte riktigt vad jag ska börja med för hjulvinklar någon som har något bra tips?
På bana kör jag med följande vinklar. Fram camber -3,7 grader (max på fjäderbenen + sandéns ställbara tornlagring) och toe out 2 mm.
Bak camber -1,8 grader och toe in 5 mm.
(Sandén har ställt hjulvinklarna).

Spacers fram 28 mm och bak 5 mm.

Din bli är lättare än min. :twisted: :lol:
räcker orginal hjulbultar till 5 mm spacer utan styrning bak? centrerar fälgarna lite endån eller? hade tänkt köpa spacers från www.manton.se bra mycket billigare än h&r. funderar på 30mm fram och 5mm bak i så fall

mitt mål är att få bilen under 1200kg torrvikt sen e jag nöjd :)
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

#50 Post by Jappe »

Hej Jonas.
Jag kör med orginal hjulbultar bak och det funkar fint.

Biltema har tunna (2 och 3 mm) billiga spacers som passar till våra bilar.

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#51 Post by jonaslarsson »

Har satt ihop bilen nu och rullande ut den och tog lite bilder den är rätt grym tycker jag :lol:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
FredrikÅ
Addict
Posts: 1187
Joined: 2006-07-15 08:49:19
Bilmodell: Mellan Porschar.
Location: Skåne
Contact:

#52 Post by FredrikÅ »

jonaslarsson wrote:Har satt ihop bilen nu och rullande ut den och tog lite bilder den är rätt grym tycker jag :lol:
Ser väldigt bra ut! Grattis! :D
Fredrik Åberg

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#53 Post by Highway »

Håller med Fredrik om att det ser riktigt bra ut och väldigt låg,,, fartgupp kan inte vara roliga med den
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#54 Post by jonaslarsson »

nej den e rätt låg frågan e om det e bra väghållnings mässigt när främre bärarmen lutar uppåt
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Kjell 944
Turbo-Poster
Posts: 794
Joined: 2004-04-12 11:15:02
Bilmodell: 964 C4 -91
Location: Malmö
Contact:

#55 Post by Kjell 944 »

-Den bilen vill man inte möta i en mörk gränd :d=:
-Grym var ordet.
/Niklas

[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18698]Rudolf Mit Den Rothe Mule[/url]

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#56 Post by jonaslarsson »

tog ut bilen idag och besiktigade den den gick igenom med blankt papper :D
måste säg att bilen går grymt bra. känns som det gjort lite med feksens chip och 3 tums med racekatt.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Jappe
Turbo-Poster
Posts: 628
Joined: 2004-07-08 19:06:54
Telefon: 0705619738
Bilmodell: 968 CS, 944 S
Årsmodell: 1994
Location: Skövde
Contact:

#57 Post by Jappe »

jonaslarsson wrote:tog ut bilen idag och besiktigade den den gick igenom med blankt papper :D
måste säg att bilen går grymt bra. känns som det gjort lite med feksens chip och 3 tums med racekatt.
Grattis! :D

Bilen ser mycket bra ut nu. :#cheers:

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#58 Post by jonaslarsson »

va ett tag sedan jag uppdaterade tråden bilen har fått sig en hjulisntällning som inte ens blev bra men bättre än tidigare. hade inte exenterhylsan som man justerar toe i bakvagnen med. su den står lite toe ut i bakvagen den e grymt nervös i bakvagnen vid hård inbromsning.

Sedan har bilen varit hos sanden och fått en kontroll på vario kjedjan och kammarna och allt såg okej ut. han bytte även lite pakningar vid oljepumshuset så nu slipper man ha automatskt oljebyte :D

Satte dit juster bara unibals till krängaren bak också vilket kan va bra om man ska väga in bilen och så kommer krängaren svara mycket snabbare. blev ett par skf hoppas dom håller bra enligt momentum skulle dom funka bra till racing och att dom va smörjfria. kollade först på hirschman men dom kostade ju en bra slant 3000kr för 4st uniballs :shock: men dom skulle va av mycket hög kvalite.

har varit ut och kört med den lite när det har varit fint väder jag e grymt imponerad av balansen i bilen ruggit lättkörd. däremot motorn är ju ingen jätte kul maskin finns ingen direkt spets. finns ork på alla varvtal ingen direkt mening med mitt chip med förhöjt varv stopp efter 6500 finns ingenting att hämta. enda fördelen är att man kan ligga kvar på samma växel lite längre vilket kan va bra ibland. en kompis åkte med och vi testade lite 0-100 tider med tidtagarur vilken kanske inte e det mest pålitliga metoden men klockan visade flera gånger 5,7 sek :shock: och då drog jag till 105 på mätaren.

Mina toyo r888 lever snart på sista versen så jag håller på att leta nya däck men jag vet inte riktigt vad jag vill ha. någon som har några tips och erfarenheter?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
FekZen
Turbo-Poster
Posts: 801
Joined: 2004-03-29 16:29:59
Bilmodell: P987 Boxster, 330i cab
Årsmodell: Vet ej
Location: Sthlm
Contact:

#59 Post by FekZen »

jonaslarsson wrote:Har satt ihop bilen nu och rullande ut den och tog lite bilder den är rätt grym tycker jag :lol:
Jävlar va snygg den va!!! :) Nu blev jag ännu mer sugen på 968... får se vad det kan bli här näst.

Mvh
Adde
FULL fart spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Trimchip, E85 chip mm.

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#60 Post by jonaslarsson »

va lite garaget i helgen och slängde ut sterion kom på att jag inte använt den en enda gång sen jag ställt på bilen i år så den fick åka ut den väger ju desutom nått kilo :D gjorde en täckbricka i kolfiber blev riktigt snyggt tycker jag. ska även ta och sätta dit en oljetempsmätare vilket kan va vettigt någon som vet vad det är för storlek på oljepluggen? för jag tänkte ta tempen i urtappningshålet.

Sen så var jag och körde på falkenbergs motorbana den 24/4. bilen går fort men jag e inte riktigt nöjd med chassit den e välldigt understyrd vänster framdäck blev totalt söndertuggat. men jag kom endå ner på 51.5 sek som bäst vilket jag känner mig väldigt nöjd med. ska prova med att byta till en 19mm krängare bak mot min orginal 16mm tror det kan göra en hel del.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users