931 -80 | Testkörning pågår
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Själv brukar jag lägga ett lager blank svart på ytor som ska vara perfekta för att urskilja om det finns förhöjningar eller annat slarv i förarbetet.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Cédric
- Addict
- Posts: 4719
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag hoppas inte det blir dåligt om jag drar på lite primer på bumpern nu. Det är betydligt lätttare att se ojämnheter än när jag drar på vitt sen.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Jag har alltid använt plastprimer+primer+lack när jag målat plast. Har inte haft några problem med detta.Cédric wrote:Jag hoppas inte det blir dåligt om jag drar på lite primer på bumpern nu. Det är betydligt lätttare att se ojämnheter än när jag drar på vitt sen.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Cédric
- Addict
- Posts: 4719
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
bra, då hoppas jag att det funkar för mig med. Nu ser det bättre ut ! ( förutom att ett antal smågropar uppenbarade sig. Men nu vet jag var jag ska slipa iaf 

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Cédric
- Addict
- Posts: 4719
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Efter myckert bök och svordomar är nu hjullagrena utbytta och sammanfogade med bromsarna. Om någon vill ha så fotade jag ihop en liten snabbguide för den som vill prova byta lager själv men är väldigt ovan med meckande 

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- johan944
- Addict
- Posts: 3376
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
- Cédric
- Addict
- Posts: 4719
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Beror ju på hur man ser det, dom är ju inpressade i navet. Det krävs ju en del värmande och knackande för att få ut lagerbanorna. Vet ju inte hur det ser ut på en s2 ?
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Attans så snyggt det blir Cédric! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Cédric
- Addict
- Posts: 4719
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Nu har det klippts hejvilt i kabelhärvan, stora mängder sladdar förvann efter lite kikande på kopplingsschema och följande av kablar. Dock har jag fortfarande inte hittat något kopplingsschema till DITC tändingen. Hur som helst så är det väldigt nära uppstarts. Samtliga kablar är utsorterade och ska nu "bara" kopplas lite. Kanske uppstart om någon helg med lite tur !
Knacksensorerna och boschsensorerna trillade in, fick även hem min goprokamera, ska testköra lite i morgon, verkar skoj det här
.
Knacksensorerna och boschsensorerna trillade in, fick även hem min goprokamera, ska testköra lite i morgon, verkar skoj det här

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- R924T
- Carrera-Poster
- Posts: 361
- Joined: 2005-08-31 11:26:58
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1988
- Location: Skövde
- Contact:
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
- Cédric
- Addict
- Posts: 4719
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Det känns faktiskt riktigt bra efter att vi klippte bort flera kilo ångesttrassel från härvan 
Goprokameran är en liten pryl som jag köpte från usa för att prova. En liten stöt/vattentät (ner till några meters djup) kamera som kan användas till det mesta. Jag köpte motorsport kitet, det medföljde sugproppsfästen och en hel drös andra fästen.
http://www.goprocamera.com/index5.htm
Tanken är att kunna filma lite varstans på bilen, och att kunna låna runt kameran på typ slalomträffar så flera kan filmas inifrån...Upplösningen är faktiskt helt okej. I synnerhet med tanke på vad vi betalade för kamerorna..

Goprokameran är en liten pryl som jag köpte från usa för att prova. En liten stöt/vattentät (ner till några meters djup) kamera som kan användas till det mesta. Jag köpte motorsport kitet, det medföljde sugproppsfästen och en hel drös andra fästen.
http://www.goprocamera.com/index5.htm
Tanken är att kunna filma lite varstans på bilen, och att kunna låna runt kameran på typ slalomträffar så flera kan filmas inifrån...Upplösningen är faktiskt helt okej. I synnerhet med tanke på vad vi betalade för kamerorna..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- Cédric
- Addict
- Posts: 4719
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Ujujuj. Har hänt en del sen sist. Mycket kabeltrixande, fixande med att laga diverse fulmeck, svetsa om orginaldownpipe som visade sigi nte alls passa då vinkeln mot trubon blev fel, saknades dessutom nån centimeter på längden. Suck... Efter att ha trixat med en massa småplock hela förra veckan så har jag kommit ungefär så långt som i filmen. Mycket trassel fram tills dess med felkopplade tändkablar, segstartat bränslepump o.s.v...Men nu i veckan borde det gå att få igång brummandet på riktigt !
Nästan ! Synd att batteriet tog slut, det är mycket luft i soppasystemet som måste ut..
http://www.youtube.com/watch?v=r6SuX7o4A7w
En chansning, det är ju ingen här som egentligen rivit i tändingen verkar detsom. Men är det någon som vet varför det finns två rpm signaler. Ena från spolen och en från transistorburken. Dock finns bara en "rpmsladd" som går in i elsystemet och ner till sopparelät och varvräknarn. Vad ska jag göra med den som går från burken? Har fortfarande inte hittat ett elschema som täcker DITC tändningen...
Nästan ! Synd att batteriet tog slut, det är mycket luft i soppasystemet som måste ut..
http://www.youtube.com/watch?v=r6SuX7o4A7w
En chansning, det är ju ingen här som egentligen rivit i tändingen verkar detsom. Men är det någon som vet varför det finns två rpm signaler. Ena från spolen och en från transistorburken. Dock finns bara en "rpmsladd" som går in i elsystemet och ner till sopparelät och varvräknarn. Vad ska jag göra med den som går från burken? Har fortfarande inte hittat ett elschema som täcker DITC tändningen...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25408
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Kul Cédric! 
Bränd olja lär det lukta tills all olja ångat bort från turbon... tar åtskilliga minuter när man varit på turbon med oljiga händer... efter min motormeck vintern 2005/2006 så var man ganska orolig när man tyckte att det aldrig ville sluta ryka från motorn, men det var bara att vänta tills oljan ångat bort från turbon som sagt.
Angående startproblemet så lät det nästan som att den bara tände så länge startmotorn gick. Det kan bero på att något är lite felkopplat så att tändspolen inte får ström när startmotorn börjar ladda utan bara när man vrider startnyckeln till "start". Strömmen till tändspolen skall ju slås på när generatorn laddar om jag minns rätt.
Men det kan såklart vara något helt annat också som t.ex det du skriver att det inte kommer fram bränsle ordentligt förrän du fått köra runt ett tag på starten.

Bränd olja lär det lukta tills all olja ångat bort från turbon... tar åtskilliga minuter när man varit på turbon med oljiga händer... efter min motormeck vintern 2005/2006 så var man ganska orolig när man tyckte att det aldrig ville sluta ryka från motorn, men det var bara att vänta tills oljan ångat bort från turbon som sagt.
Angående startproblemet så lät det nästan som att den bara tände så länge startmotorn gick. Det kan bero på att något är lite felkopplat så att tändspolen inte får ström när startmotorn börjar ladda utan bara när man vrider startnyckeln till "start". Strömmen till tändspolen skall ju slås på när generatorn laddar om jag minns rätt.
Men det kan såklart vara något helt annat också som t.ex det du skriver att det inte kommer fram bränsle ordentligt förrän du fått köra runt ett tag på starten.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users