Mina elhissar lade av förra sommaren och i höstas plockade jag isär ( tog bort plasthöljet som omger knapparna på vänster sida) och blåste rent i brytarna och rengjorde kontakterna lite sen så fungerade dom. Kanske bara hade tur men det funka i alla fall. Kan ha varit glappkontakt med? På högersida fanns det ingen knapp men hitttade en i handsfacket som förra ägaren hade lagt där. Satte dit den efter rengöring å då funka det/ chris
Mats Jacobsson
Quam Difficile Potest
Porsche boxster S -02, Svart
Porsche 944 -85 guld (väntar på ny motor) tråd kommer Porsche 944 Race -84 Såld Porsche 996 Carrera 4 -99 Såld
Bruksbil : BMW 320d -20 (man åker billigt )
Min 88:a 924s hade vid köpet en ej fungerande fönsterhiss. I mitt tillfälle så var jag tvungen att ta isär själva motorn, full av rost och hårt gammalt fett. Gick efter lite rengörning att röra på. Satte in den med nytt fett i själva drevhuset, körde elektroclean i motordelen. Den fungar nu perfekt.
Per wrote:Min 88:a 924s hade vid köpet en ej fungerande fönsterhiss. I mitt tillfälle så var jag tvungen att ta isär själva motorn, full av rost och hårt gammalt fett. Gick efter lite rengörning att röra på. Satte in den med nytt fett i själva drevhuset, körde elektroclean i motordelen. Den fungar nu perfekt.
det här är helt galet! hur många bilar har du egentligen?! alla (utom nyare transiten) är ju stencoola! grattis! en audi v8 i mint är en dröm (än så länge). ska ha en sån en dag!
/filip
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!
ingen som vet vart man kan få tag på en begagnad fönsterhissmotor till förardörren? ska passa till en 924 -80 (vet ej om höger eller vänster spelar någon roll dock)
Egna erfarenheter-----> 924=tråkig 944=OK (på vintern) 928S manuell= :o) 911 gubbarna blir arga/avundsjuka för att inte dom äger sin "gammla drömbil"