Rikard wrote:Dock godkändes inte min Sparcostol utan intyg men det går ju fort att slänga i originalstolen för ombesiktningen. Läste på en del inför besiktningen och hade fått uppfattningen att byte av stol var OK om den monterades i originalfästena men detta visade sig vara felaktigt.
Rikard
Vad kvävs för att få byta till skalstol enligt besiktningen?
Nu vart jag glad att jag har mina orginalstolar kvar....
/Erol
Erol
De kräver ett ECE-intyg från tillverkaren.
Här kommer en dålig bild på inredningen!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Var väldigt länge sedan jag skrev i denna tråden! Säsongen har var inte direkt något man vill minnas heller, tyvärr.
Körde sönder bilen på försäsongsträningen och när den precis hunnit bli reparerad så fick vi barn. Körde bara en gång på Kinnekulle och sedan lämnade topplockspackningen in en avskedsansökan.
Körde fyra slalomtävlingar med PCS och vann klass R i region väst.
Nu står bilen med bortplockad topp, turbo och wastegate. Toppen skall renoveras och portas, turbon skall genomgå en flow-prep och eventuellt skall wastegate byggas om. Tanken är sedan att motorn skall mappas på nytt och förhoppningsvis gå bättre än vad den gjort tidigare med mera flås längre upp i registret (vore inte fel med lite mera hästar heller).
Enda modifieringen blir byte av krängare bak till en 968 M030.
Hoppas att det blir mera körning nästa säsong!!!
God Jul till er alla!!!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Fick idag det tråkiga beskedet av GIK turboteknik att min turbo var kraftigt skadad. Efter samtal med Sandén så är det troligen keramikbeläggningen i avgaskanalerna som släppt och slagit sönder turbinen. När sedan turbinen gick sönder så slog den sönder huset som turbinen sitter i och det var svindyrt som reservdel. Blir att köpa en ny turbo om ingen annan har någon bra idé.
Känns tungt nu!!!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Rikard wrote:Fick idag det tråkiga beskedet av GIK turboteknik att min turbo var kraftigt skadad. Efter samtal med Sandén så är det troligen keramikbeläggningen i avgaskanalerna som släppt och slagit sönder turbinen. När sedan turbinen gick sönder så slog den sönder huset som turbinen sitter i och det var svindyrt som reservdel. Blir att köpa en ny turbo om ingen annan har någon bra idé.
Känns tungt nu!!!
Rikard
kkk26/6 og kkk26/8 er omtrent gratis i usa, gammel drit egentlig.
kjøp heller no aftermarket bolton fra f.eks. vitesse.
Har idag fått bekräftat att det verkligen var keramikbeläggningen i avgaskanalerna som släppt.
Blir en likadan som tidigare d.v.s. en Garrett GT2871R - var väldigt nöjd med responsen trots skadad turbo! Hur skall det då inte vara med en fullt fungerande!!!
Känns lite bättre idag! Igår var en helv.....dag. Först 4 sprutor hos sjukstugan, sedans jönk Boliden med 13% (gissa vem som har den som enda aktie?) och sedan fick jag reda på turbohaveriet.
Nu kan det inte bli värre??????
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret