Kostar ca en tusenlapp på Mekonomen. Så leta upp på nätet hur man kontrollmäter den så att du inte köper en ny i onödan. (Den var dyr redan tidigare men priset verkar ha gått upp en par hundringar senaste tiden ...)
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Måste inflika att jag mätte upp min och hittade inget fel.. bytta ändå och blev av med dålig gång och tveksamheter vid gaspådrag... dock så blev det ännu bättre när jag bytade LMM oxså..
/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
claves wrote:Måste inflika att jag mätte upp min och hittade inget fel.. bytta ändå och blev av med dålig gång och tveksamheter vid gaspådrag... dock så blev det ännu bättre när jag bytade LMM oxså..
/C
Min bil går jämnt och fint på tomgång (dock 1200 rpm) och den har inga tveksamheter vid gaspådrag, och efter att jag rengjort och testat kallstartsventilen är den väldigt lättstartad.
Tomgången fixad.
En dåligt dragen slangklämma gjorde att motorn fick "tjyvluft" och blev svår att ställa tomgången på, efter att jag dragit slangklämman så var det bara att skruva på strypskruven (som jag inte hade hittat tidigare ) så fick jag en fin tomgång på 800 rpm, det tycker jag är helt OK.
I princip så är det besiktning kvar nu.
Det som fortfarande inte fungerar är bränslemätaren, den behövs ju inte för att besikta men kan vara bra att ha.
I övrigt är det allmän uppsnyggning och kontroll/inställning av hjulvinklar + ev. åtgärder av besiktningsanmärkningar.
Lacken är väldigt dålig med klarlacksläpp på taket och några fler ställen, vet inte riktigt hur jag ska kunna snygga till det, får väl prova lite olika metoder. Det helt klart bästa är ju en hellack men det blir inte i år.
Berand wrote:Det helt klart bästa är ju en hellack men det blir inte i år.
Det borde gå att lacka "bara" taket och lyktlocket som är dåligt. Ny lack behövs väl inte på lackan i övrigt eller är det fler ställen som jag inte tänkt på att klarlacken lossnat?
På det stora hela är den ju rätt fin i lacken har jag för mig.
Tack det tycker jag med.
Jag har redan kollat tankarmaturen och den är helt ok.
Jag misstänker att jag har samma typ av fel som jag haft på flera av elprylarna, bl. a. halvlyset, oxid och därmed dålig kontakt i någon av multikopplingarna som sitter på baksidan av säkringsplinten, har precis printat ut kopplingsschemat så jag kan se vilken av kopplingarna jag ska ge mig på.
patand wrote:
Det borde gå att lacka "bara" taket och lyktlocket som är dåligt.
Om det är vänster så har jag ett liggandes som jag tror är i rätt färg.
Har även höger, men det är lite stukat. Nog inga större problem att styra upp tror jag.
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.