bill b wrote:Skulle ni hellre valt den än 997 GT2 som också kostar 2 mille?
Defintivt! Alla gånger!
939 är mycket mer unik än en 997 GT2. Säkert inte lika snabb men difinitivt mycket häftigare för man slipper möta en lika dan på varje PCS möte... Dessutom är det ballare med en 80 talsbil som slår många nya bilar än tvärtom...
Hmm vad var frågan nu igen...
Jag skulle helt klart "överleva" att få möta en likadan bil på några träffar. Bara för att en 939 är mer unik i antalet och utseendet så skulle jag inte köpa den före en GT2.
Nu är det här ju väldiga spekulationer eftersom man troligtvis aldrig någonsin skulle bli tvingad in i situationen att välja på riktigt...
Grymma bilar men för de pengarna hade jag personligen köpt en Ferrari F40........men hade jag haft de pengarna hade jag itne köpt en enda bil för hela slanten.
Dessutom skulle jag inte vilja ha en banbil som jag inte har råd att skrota....vill kunna gå därifrån och veta jag har råd att köpa ny eller reparera.
Ja se F40.... där har vi något i en klass för sig själv. En sådan har jag drömt om sedan jag såg en första gången.
På en bilsemester i Tyskland för många år sedan så blev vi omkörda av vad vi tror var tyska ferarri klubben...... 38 olika ferarris körde om oss i en hiskelig fart...... och i gänget fanns det 8st F40:or.
Folka kan säga vad dom vill om Ferarri men designen och inte att förglömma ljudet som dom har är väldigt vackert.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
I valet av en 939 eller en F40 så är det enkelt ... det skulle bli en F40 alla dagar i veckan. Men ... kan man inte få båda? Fast en GT2 skulle ju inte heller vara fel. Ibland känns det bra att man inte står inför det valet, men det är trevligt att drömma lite.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
bill b wrote:Skulle ni hellre valt den än 997 GT2 som också kostar 2 mille?
Defintivt! Alla gånger!
939 är mycket mer unik än en 997 GT2. Säkert inte lika snabb men difinitivt mycket häftigare för man slipper möta en lika dan på varje PCS möte... Dessutom är det ballare med en 80 talsbil som slår många nya bilar än tvärtom...
Tror inte du får köra en 939 på PCS banmöten. Hos PCS Racing är du nog däremot välkommen antar jag.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Tror inte du får köra en 939 på PCS banmöten. Hos PCS Racing är du nog däremot välkommen antar jag.
Ingen 939 på PCS banmöten!? Tusan också där rök den affären