931 -80 | Testkörning pågår

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4719
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#136 Post by Cédric »

Ja då borde ju min bil gå minst lika snabbt, jag har ju tom guldfärgade krängare !!

;)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#137 Post by patand »

Din blir såklart ännu snabbare Cédric! ;)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#138 Post by Pär Hylander »

patand wrote:Wurren såg ju fräsch ut... :D Du har inte lust att låna eller hyra ut den en dag eller två (jag lovar att vara extremt rädd om den givetvis!). Vore intressant att testa den på min bil för att se om det verkligen är wurren som jag har problem med... det verkar ju så när far och jag experimenterar med de wurrar vi har liggandes men man blir inte riktigt klok på det.

Glöm inte bort att säga till nästa gång du ska beställa något från andra sidan pölen! :)
MÄT!

Sättet att få reda på en sådan funkar eller inte, är att MÄTA! Banjo, dubbelbanjobult, 2 kopparbrickor en slang och en enkel manometer, typ 70 kr eller så.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#139 Post by patand »

Pär Hylander wrote:MÄT!

Sättet att få reda på en sådan funkar eller inte, är att MÄTA! Banjo, dubbelbanjobult, 2 kopparbrickor en slang och en enkel manometer, typ 70 kr eller så.
Vi mäter o mäter men blir inte så kloka... :roll:

Förresten... kostnaden blev lägre än 70kr...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

#140 Post by Spånet »

patand wrote: Vi mäter o mäter men blir inte så kloka... :roll:
Men Patrik, det förstår du väl att man inte kan mäta sig klok :wink: :D
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#141 Post by patand »

Spånet wrote:Men Patrik, det förstår du väl att man inte kan mäta sig klok :wink: :D
Visste väl att det var något som var fel! :lol:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
R924T
Carrera-Poster
Posts: 361
Joined: 2005-08-31 11:26:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Skövde
Contact:

#142 Post by R924T »

inte för jag vill gnälla men mycket snack o WUR:en. Jag kopplade helt sonika ur min, slangar rör osv... ingen skillnad jag kör ju ändå inte på vinten med min.... en felkälla mindre.
Kör 951 hårt på bana i PCSR.

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#143 Post by Pehr Johnsson »

R924T wrote:inte för jag vill gnälla men mycket snack o WUR:en. Jag kopplade helt sonika ur min, slangar rör osv... ingen skillnad jag kör ju ändå inte på vinten med min.... en felkälla mindre.
Nja. Det var väl hela motorn du kopplade ur om jag inte minns fel. :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4719
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#144 Post by Cédric »

R924T wrote:inte för jag vill gnälla men mycket snack o WUR:en. Jag kopplade helt sonika ur min, slangar rör osv... ingen skillnad jag kör ju ändå inte på vinten med min.... en felkälla mindre.
Så motorn är WUR omkopplad som den står nu?

Sista banmötet kan det vara riktigt kallt på. Jag minns förrförra säsongen med PCS så var jag tvungen att skrapa rutorna när jag skulle iväg, det var kallt !

User avatar
R924T
Carrera-Poster
Posts: 361
Joined: 2005-08-31 11:26:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Skövde
Contact:

#145 Post by R924T »

tja det är ju bara att koppla in den, allt sitter ju kvar. Var mest ett test om det funkade förra året när jag läste om er andras WUR-mek.. :wink:

Edit: bilen startar utan prob. även vid minusgrader..
Kör 951 hårt på bana i PCSR.

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#146 Post by Pär Hylander »

patand wrote:
Pär Hylander wrote:MÄT!

Sättet att få reda på en sådan funkar eller inte, är att MÄTA! Banjo, dubbelbanjobult, 2 kopparbrickor en slang och en enkel manometer, typ 70 kr eller så.
Vi mäter o mäter men blir inte så kloka... :roll:

Förresten... kostnaden blev lägre än 70kr...

VAd har du för tryck då?
Knappt 5 bar varmt och under 3 kallt har jag för mig det ska vara. Man mäter på slangen som går till mitten på bränslehuvudet.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4719
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#147 Post by Cédric »

R924T wrote:tja det är ju bara att koppla in den, allt sitter ju kvar. Var mest ett test om det funkade förra året när jag läste om er andras WUR-mek.. :wink:

Edit: bilen startar utan prob. även vid minusgrader..
Dåså, så länge det funkar så är det najs!

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4719
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#148 Post by Cédric »

hmm..


Kommer mer imorn :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25408
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#149 Post by patand »

Grymt! :D Nu lär du väl få fart på bilen till sommaren Cédric! :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4719
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#150 Post by Cédric »

Mmm, man kan ju alltid hoppas på det. Det som kommer ta längst tid att sortera ut är ju elskiten. Det är en hysteriskt massa sladdar som ska hit å dit. Lyckades få me mig lite annat också. Verkar hända varje gång :). Han hade ju så mycke trevliga prylar i alla hörn. Blev även motorfästen av hetare modell, mina var lite torra. Den mesta tiden har gått åt att fixa iordning garaget efter att den varit festlokal. Men nu börjar de likna något. Idag ska jag iväg och börja greja. Det blir även till att beställa ny slav och huvudcylinder till kopplingen samt renovera huvudcyl. till bromsarna. Mycket å pilla med är det iaf !
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users