Här följer en liten sammanfattning av motorn...Björn Karlsson wrote:Har du bromspapper från bänkning och spec på motorn?
Även om det är fränt med att 997 front osv så håller jag med om att chassieuppdatering skulle göra bilen klart hetare! Men lycka till och det ska bli skoj att följa.
Porsche 968 Turbo, Autolabs fd. projektbil.
Motor/Chassi:
968 block med förbättrad kolvkylning, o-ringat mot topp med 0,8mm stålringar.
968CS vevaxel med brotchade kanaler
968CS kolvar viktjusterade
Porsche Motorsport vevstakar viktjusterade och balanserade
Total Seal kolvringar
2,7l Topp
48mm insugsventiler & saltkylda avgasventiler
Area 951 kamaxel
Area 951 ställbart kamdrev
Area 951 Spridarbrygga
Area 951 Bränsletrycksregulator
Area 951 Kx-r 700 Turbo
3" Area 951 Downpipe
3" Phoenix Corp rostfritt avgas med racekat
2,5" Crossoverpipe samt omorganiserat grenrör
50mm Rosenkranz Wastegate
HKS Seq blow off
Sachs Motorsport koppling (sinter)
AP 800Nm tryckplatta
M030paket
Torsen diff (Torgue sensin)
MBE 977 sprut (Bredbandslambdastyrt)
Med möjlighet att få respons, lauchcontrol samt tractioncontrol.
Motorn har mappats och körts i bänk hos Kenneth Andersson i en månad för att hitta en brett register.
Vid 1,3bar: 435hk 601Nm (maxvrid vid 3500rpm)
Vid 1,9bar: 554hk 696Nm
Denna spec kommer att bli bättre när jag fått tag på alla papper som hör till projektet...
//PG