Något som inte stämmer
968 har ju de speciella vibrationsdämpnings-vikterna monterade på lagerblocken. Dessa har aldrig funnits på 944.
Är det kanske så att pn 951-343-018-04 är 968 och ersätter alla, även till tidigare 944.
Kollade PET. 951-343-018-04 är partnummret till alla från och med 87 till och med 968.
Skummt
Bosse
Last edited by Bosse on 2007-11-04 16:33:04, edited 1 time in total.
Jupp.. det verkar fel men om nu de uppgraderat med vibrationsdämpningsvikter så kan gummit vara det med och hårt som på M030 orginal lager.. vem vet.. Men jag hade i vilket fall som helst sett att de ändrat beteckningen till något högre än 04 med sådana förändringnar.
Så vad ska man nu göra.. jag tror att det vettigaste är att köpa 951-343-018-04.
Det är ju den senaste i utveckligen.
/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
Angående bromskylningsplåtarna, vad menar ni att M030 har istället?
De introducerades väl med turbon och de större bromsarna.
Sitter de inte på alla 944 med fyrkolvsok?
Finns ju fästen för de på fjäderbenen till och med för TurboCup tror jag.
Om någon har sådana plåtar över är jag spekulant.
mijo wrote:Angående bromskylningsplåtarna, vad menar ni att M030 har istället?
De introducerades väl med turbon och de större bromsarna.
Sitter de inte på alla 944 med fyrkolvsok?
Finns ju fästen för de på fjäderbenen till och med för TurboCup tror jag.
Om någon har sådana plåtar över är jag spekulant.
Ingen säger att plåtarna inte finns på m030, men de finns på bilar som inte har m030, så det är inget specifikt för m030.
/karl
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
mijo wrote:Angående bromskylningsplåtarna, vad menar ni att M030 har istället?
De introducerades väl med turbon och de större bromsarna.
Sitter de inte på alla 944 med fyrkolvsok?
Finns ju fästen för de på fjäderbenen till och med för TurboCup tror jag.
Om någon har sådana plåtar över är jag spekulant.
Ingen säger att plåtarna inte finns på m030, men de finns på bilar som inte har m030, så det är inget specifikt för m030.
/karl
Så tror jag med men Pehr skrev att han inte hade de på sina M030, tänkte om det fanns andra alternativ.
Karl Birgander wrote:Ingen säger att plåtarna inte finns på m030, men de finns på bilar som inte har m030, så det är inget specifikt för m030.
Så tror jag med men Pehr skrev att han inte hade de på sina M030, tänkte om det fanns andra alternativ.
Jag tror det helt enkelt är så att de inte är påskruvade på pehrs ben och att säljaren av benen behöll plåtarna.
Fäste finns med all säkerhet på dom benen också.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Enligt WS-manualen sida 42-04 står det att från -91 används en standardiserad version baserad på de tidigare hårda för Turbo och S2 med M030 och mjuka för S2. Skillnaderna ligger väl i hårdheten på "rubber-metal mounts" i fjäderbenslager fram och droplinks för krängare bak.
mijo wrote:Enligt WS-manualen sida 42-04 står det att från -91 används en standardiserad version baserad på de tidigare hårda för Turbo och S2 med M030 och mjuka för S2. Skillnaderna ligger väl i hårdheten på "rubber-metal mounts" i fjäderbenslager fram och droplinks för krängare bak.
Bra.
Där har vi svaret.
Bifogar bilden så slipper ni leta i manualen.
Bosse
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
FSN: Eftersom Porsche gillar att dutta färgklickar på fjädrar och fjäderben för att ange hårdhet så är det ju logiskt att tro att samma sak gäller lagringen.