Porvette 931 | Hjärtat. CBB

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

#241 Post by Spånet »

Skönt att se att någon får något gjort, blir avundsjuk :d=:
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3376
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#242 Post by johan944 »

:D:D Får något gjort :roll: :roll: :roll:

Patrik frågade faktiskt vart dörrarna och motorn var så vi kunde få ihop den :D

Och så har bilen oficielt fått ett nytt namn efter att Therese såg att regnummret började på COR vilket på läkarlatin tydligen betyrder Hjärta.

Alltså döptes bilen till Hjärtat. :toot: :toot:

/Johan
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3376
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#243 Post by johan944 »

Bathory wrote:Om du vill ha hjälp med elen så är jag frivillig :D

Sven
Tack för erbjudandet Sven.

Har en pappa som är ganska så duktig på el också men jag skriker till om jag behöver hjälp.

/Johan
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

#244 Post by Spånet »

johan944 wrote:
Alltså döptes bilen till Hjärtat.

/Johan
Skulle det inte bli en räcerbil? Då kan den ju inte heta hjärtat utan något i stil med "Black heart" för att vara skräckinjagande :wink: :D
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3376
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#245 Post by johan944 »

:D:D vi får se, den kommer nog att se tillräkligt djävulsk ut närjag kör med den i sommar :D

Sen vill jag ha ett snällt namn så att den är snäll emot mig och inte smälter några fler kolvar :roll: :lol:

/Johan
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

#246 Post by Spånet »

johan944 wrote::D:D vi får se, den kommer nog att se tillräkligt djävulsk ut närjag kör med den i sommar :D

/Johan
Det låter bra det, själv planerar jag lite motor uppgradering för att kompensera vikt ökningen.
(Planerar att lägga på mig 5-10 kg över jul :wink: )
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3376
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#247 Post by johan944 »

Jag hoppas ju på att den här ökningen på ca 50 hästar ska sänka min superstage tid med minst 7 sekunder :D

Håller just nu även på att slänga upp en tråd på Rejsa :P :P

/Johan
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

#248 Post by Spånet »

johan944 wrote:Jag hoppas ju på att den här ökningen på ca 50 hästar ska sänka min superstage tid med minst 7 sekunder :D

Håller just nu även på att slänga upp en tråd på Rejsa :P :P

/Johan
50 hästar och lite tid att vänja sig vid dom kommer garanterat kapa mer än 7 sek.
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3376
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#249 Post by johan944 »

Vill inte vara för optimistisk på hur tiderna ska förbättras :D:D

Samt lite utlovade bilder på mekandet med min WUR :D

framifrån oskruvad
Image
Från sidan oskruvad
Image
locket bortaget
Image
Själva nålen som ställer trycket
Image
Mellanbrickan under locket sett innifrån
Image
Locket sett upifrån, för er som inte känner igen min "mässingshatt" så är det för att den är moddad
Image
Här syns modningen
Image
insexan som styr bränsletrycket
Image
Bränsleingångssidan
Image

Uptäckte dock att alla andra bilder bara vart svarta så jag kan ta fler om folket vill det. Och som vanligt så är bilderna klickbara.

/Johan
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

User avatar
johan944
Addict
Posts: 3376
Joined: 2006-02-20 23:20:44
Bilmodell: 931 V8
Årsmodell: 1981
Location: Stockholm
Contact:

#250 Post by johan944 »

Eftersom motorn har en smält kolv som måste bytas så bestämde jag mig för att ordna någonstans att vara i där det är varm för att byta kolvarna.

Jag tittade på om man skulle ha köpt original Carrera GTS kolvar för 87 mm borning men priset var allt annat än roande, ca 3000 styck enbart för kolven. :shock: :shock:

så jag kommer att köpa kolvar till golf 1an ifrån dalhems istället där jag får alla 4 och tillbehör för samma pengar som en kolv :D

Här kommer två bilder på min lilla motor skruvar hörna :D:D:D:D
Image
Image

/Johan
PCS #23

[url=https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41582]Porvette 931 V8[/url]

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#251 Post by Pehr Johnsson »

Verkar trångt, men är den den platsen man har så...
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
R924T
Carrera-Poster
Posts: 361
Joined: 2005-08-31 11:26:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Skövde
Contact:

#252 Post by R924T »

Köper du kolvar till en golf 1 kommer det nog skramla rät bra i motorn, pröva att köpa til en typ1 bubbla.... :wink:
Tänk på att du måste bussa om vevstakarna till 22mm kolvbultar.
Kör 951 hårt på bana i PCSR.

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#253 Post by Pehr Johnsson »

R924T wrote:Köper du kolvar till en golf 1 kommer det nog skramla rät bra i motorn, pröva att köpa til en typ1 bubbla.... :wink:
Tänk på att du måste bussa om vevstakarna till 22mm kolvbultar.
Är du säker? Snacket här innan har gällt Golf-kolvar. (fast vad vet jag??)
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
R924T
Carrera-Poster
Posts: 361
Joined: 2005-08-31 11:26:58
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1988
Location: Skövde
Contact:

#254 Post by R924T »

Kolvarna 87/88mm med komphöjd 39.4 ingår i ett mahlekitt med kolvar och cylindrar men kolvarna går att köpa löst, tror det var Racing i göteborg som startade "trenden". Kompressionen ökar lite med 8,7:1 med 87mm och 8,8:1 med 88or.
Kör 951 hårt på bana i PCSR.

User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3574
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

#255 Post by Bathory »

Stämmer det som R924T säger.
Jag köpte själv mina från Dalhems & det var till en bubbla typ1.
Samma sak med Racing här på forumet.
E70FX87 KOLV 87MM (39,6MM KOMP.HÖJD) /4ST 2595:-

www.dalhems.se för er som inte vet adressen ;)

Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users