Hej Porschevänner.
Min 924 har börjat hoppa i alla växlar och vid alla varvtal.
Men plötsligt så funkar den ...för att sedan börja hoppa igen.
Finns det något enkelt knep för att fastslå om det rör sig om
tändning,bränslepump eller tjyvluft?
Hej.
Ja,jag bor i Ystad.
Kan vara krypströmmar...jag minns inte om problemet började efter att jag bytt
fördelaren.Eller,om jag bytte fördelaren för att det började "hoppa".
Med hoppa menar jag att bilen "dör"med korta mellanrum.Som om den inte får ström eller bensin.Sen kommer den tillbaka.
Vi har en gammal Nissan Micra och den gör precis likadant som du säger..... fast bara när man kör. Den dör en snabb sekund och kommer igång igen (skitläskigt på motorvägen )
Men iaf... jag ska byta bränslefilter, tändkablarna och fördelaren och se om det blir bättre....... jordfel kanske.... äch vi får se.
Kommer jag på något så skall jag berätta!!
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Hej allesammans.
Well,när jag skulle byta rotorn såg jag att slangen som går till
fördelaren...var trasig.Jag kapade den och bytte rotorn.
DA DA!Nu startar bilen inte alls.Bytte tillbaka till den gamla rotorn.
Men det köpte "hon" inte.
Jag har gått igenom för mycket för att bli galen nu i min ålder.
Hon trivs inte med fukten...hon är lite smågammal.
Jaha...innebär det några problem att jag kapade slangen till fördelaren?
lornstam wrote:Jaha...innebär det några problem att jag kapade slangen till fördelaren?
Nej längden på slangen kan nog inte ställa till något. Däremot var det ju säkert inget bra att slangen var dålig...
Har du ställt tändningen efter hur den stod med dålig slang så kanske den nu med en hel slang behöver ställas igen och det är därför "hon" inte startar?!
Hej.
Ett STORT tack för alla tips.
Hon startar,om än trögt,när jag bytte tillbaka till den gamla rotorn.
Hon går inte på alla cylindrarna,så jag förutsätter att det är något elektriskt.
Fortsätt skicka tips om ni kommer på något nytt.
Jag skall prova alla era tips.