Kollade i PET manualen och turbo s -88 och 89 hade m030 som standard och 90-91 så var det tillval... Men det finns inget i PET om M030 från 1985-1988.. då det första tubo bilarna på 220hk fanns..
Men tror oxså jag sett gula koni på en 86 som KB säger.
/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
claves wrote:Kollade i PET manualen och turbo s -88 och 89 hade m030 som standard och 90-91 så var det tillval... Men det finns inget i PET om M030 från 1985-1988.. då det första tubo bilarna på 220hk fanns..
/C
Ok, men det finns bara en sorts fjäderben till dessa M030? I så fall skall
alla vara justerbara i höjd, när det gäller M030....
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Har någon tips för hur man lättast demonterar och monterar genomslagsgummit bak på dämparna. Lyckades med mycket möda och stort besvär få bort det på ena dämparen som visade sig vara ställd på mjukaste läget.
Kan man hjäpa gummit med lite såpa eller kanske någon form av olja. Finns det något smart verktyg att anväda genom de övre hålen? Jag tillverkade ett stag med en liten "krok" på längt ner, funkade rätt bra. Men finns det något bättre är jag glad.
Har någon tips för hur man lättast demonterar och monterar genomslagsgummit bak på dämparna. Lyckades med mycket möda och stort besvär få bort det på ena dämparen som visade sig vara ställd på mjukaste läget.
Kan man hjäpa gummit med lite såpa eller kanske någon form av olja. Finns det något smart verktyg att anväda genom de övre hålen? Jag tillverkade ett stag med en liten "krok" på längt ner, funkade rätt bra. Men finns det något bättre är jag glad.
claves wrote:Kollade i PET manualen och turbo s -88 och 89 hade m030 som standard och 90-91 så var det tillval... Men det finns inget i PET om M030 från 1985-1988.. då det första tubo bilarna på 220hk fanns..
/C
Att man sett något på nån bil innebär ju inte att det fanns, såvida man inte sett det redan tex. 1986. För annars fanns M030 redan 1979 eftersom att det sitter på min 931!
Summering:
M030 kom 1988 på Turbo S och satt 1989 för att sedan bli tillval. Med M030 kom bla. också std diffbroms.
M030 = Ställbara framben i höjd o rebound. Bak endast rebound.
Gula koni (Koni Sport) = ställbar rebound (generellt)
Andra koni finns tex RÖDA = std dämpare som man byter ut orginaldämpare på tex. en Golf. Dessa är vad jag vet INTE justerbara varken i höjd eller rebound.
FREDRIK MELANDER
PCS 8349
911T -71
Boxster S 3,6 - 00
968 CS RSR