Liten uppdatering på listan ifrån förstasidan, mer text längst ner samt lite frågor där med.
Det som nu saknas som jag är90% säker på att jag behöver är följande, kommer att komma mer småsaker sen också men i stort så är detta vad jag behöver.
Kaross
Huvscoop
Passagerardörr
944 framskärmar
Chassie:
Fram
Hjullager
Högerbromsok
Hårdare fjädrar
Kit för ombygnad till ställbara coilovers
Gula Koni dämpare med ratt.
Bärarmsbussningar urethan
Bromsledningar (Stålomspunna)?
Styrspindlar
Div skruvar och muttrar
Bak
Hjullager
Jons busningskit
kompletta bakromsar - vänster bromsok
Drivaxlar med knutar
Solida växellådsfästen
Drivlina
87 mm kolvar (Dalhems)
Rengöring ifrån kolvaluminium i avgaskanal till 1:ans cylinder samt i grenrör avgashus på turbon och i Wastegate
Byta pinbultar i turbo
Byta 1 bränsleledning i K-jeten
Byta vevlageröverfall?
Byta frysbricka mot kopling
Lätta svänghjul
modifiera växellänkage till uniball
byta växelspaksknopp
Verktyg
Svets
Vinkelslip
Ordentlig borrmaskin med sladddrift
Momentnyckel
Startmotornycklar
Motorstativ
Motorlyft
Koplingscentreringsverktyg
Oljeplugs nyckel till växellåds pluggen
Ordentliga pallbockar
Ordentlig garagedomkraft
Varmluftspistol
Jag funderar ju som sagt på att köpa ställbara Gula koni dämpare runt om till bilen och köra med 944 turbons 24,5 mm stavar bak till att börja med men undrar lite om vad jag ska försöka få för hårdher på framfjädrarna för att få det någolunda balanserat.
Jag har även standard 931 bakre krängningshämmare samt en 968 cs standard 25mm (???) bakre krängare jag kan använda.
Låter detta som en bra utgångspunkte eller borde jag köpa coilovers och montera på bak direkt??? problemet med det blir att jag då kommer att tvinga mig själv till att leta reda på korta aluminium bärarmar istället för att modifiera stålbärarmarna eftersom jag inte litar på mina obefintliga svetskunskaper
Kom med input på mina chassie funderingar och rätta mig om jag tänker fel någonstans.
/Johan