patand wrote:Kanske bättre att skaffa en ny ny vajer denna gång?
Mmm jo kanske det men en ny kosta 1000kr det är det inte värt, men klart ska man hålla på och byta hela tiden så är det kanske det. Dessutom kunde inte PC ha en hemma förräns ca 2 veckor och ja ska besikta 31 maj så det blir tajt. Ja ja ja håller tummarna för att wiren jag köpt är i god kondition.
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Har upptäckt att min km räknare funkar igen efter hastighetsmätarwire bytet, trodde det var det lilla kugghjulet inne i mätaren som var kass men tydligen inte
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Besiktade bilen idag blev blankt papper
På väg hem tappade ja ett av mina dimljusglas (positionsljus) (varselljus)
Så om någon har höger dimljus liggandes kan ni ju höra av er.
Om båda finns kan även det vara intressant, reflektorerna i mina har sett sina bästa dagar.
Köpestråd startad......
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Monterade mina nya varselljus idag blev verkligen ett lyft särskilt med fräscha reflektorer som reflekterar ljuset som det ska, till skillnad från dom gamla som var i ett bedrövligt skick.
Passade även på att polera bilen.
//nordstedt
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Har börjat få problem med att bilen är svårstartad när den har stått still en längre stund i värme och solsken som idag hade varit på knutstorp och tittat i några timmar bilen stod då i solen alltså ca 30grader+ och var sen väldigt bråkig innan den starta.
Bilen gör endast så när den har stått still i värme. Någon som har några ideer ?
Har även känt att tre av mina spridare sitter lite löst det ska dom väl inte göra ?
Kan man iså fall spänna dom ?
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Gissar på den klassiska bränsletrycksregulatorn angående startproblemet.
Angående att spridarna sitter löst... det går inte att spänna dem. Det kan vara så att du behöver nya tätningar helt enkelt. Vanliga 924 har inte gängade spridare utan de bara trycks på plats och har en gummitätning som skall täta.
Ok bränsletrycksregulatorn sitter den i anslutning till tanken nånstans ?(Har inte haynes tillgäånglig( är den dyr jobbig och byta? antar att utzon har en sån.
Ang spridarna så sitter en fast ganska ordentligt men övriga tre går och ricka fram och tillbaka. Tätningarna du pratar om jag antar att utzon bör ha även det.
PS. Patand när kommer bilder på din bil har ju hört att du har (blingat) den
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Utzon hade varken regulatorn eller tätningarna men han sa att det var samma tätningar som till gamla volvosar och saabar.
Dock har mina mystiska startproblem upphört av någon anledning verkar precis som att bilen bara gjorde så när det var riktigt varmt och väldigt hög luftfuktighet
Ja får avvakta och se om det inträffar igen, annars är det ju alltid kul med fel som lagar sig själv
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Oj det var ett tag sen man skrev här.
Porschen har dock mest stått still den sista tiden pga att jag har pulat med den nya bilen.
Dessutom har 924an börjat läcka soppa står en fin stråle uppe uppe från vänster bakhjul nånstans.
Slutar dock spruta när man stannar motorn har inte hunnit titta på detta ännu.
Men kanske någon som har en ide om var det läcker från ? (det är ju DYRA droppar)
Börjar bli dags och ställa av snart också ju
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87