Boxter GT 3
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Boxter GT 3
Allmänt? (instruktionen gäller bara frontmotor porschar) eller övrigt (om annat än bilar?).
Hjälpsam moderator flyttar!
Undrar om någon känner till något om Tollis Boxter racer. 450 hk med (gissar jag) GT 3 motor.
Om fem år så är det nog många av ss som sneglar mot boxtrarna, redan billigare än de dyraste frontmotorporscharna.
Boxter del på forumet?
//TL
Hjälpsam moderator flyttar!
Undrar om någon känner till något om Tollis Boxter racer. 450 hk med (gissar jag) GT 3 motor.
Om fem år så är det nog många av ss som sneglar mot boxtrarna, redan billigare än de dyraste frontmotorporscharna.
Boxter del på forumet?
//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Själv så tycker jag jag att det hade varit trevligt med mer fokus på de övriga modellerna. Många börjar här med en 924, 944 eller 968 och går vidare med 911 eller Boxster eller Cayman. Lite synd att man då inte har någon plats här längre.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Tror inte någon blir "utkastad" för att de köper en svansmotorbil ...
Frågan är om forumet tjänar på att bredda sig? Finns det ett intresse för 911-/Boxster-/Caymanägare att stanna kvar på 944 Sverige? Är 944 Sverige bättre än alternativen? Det har jag faktiskt svårt att tro. Har frontmotorporscheägare mer gemensamt med svansmotorporscheägare än märket i praktiken? Bilarna skiljer sig en hel del åt, antar jag, och körmässigt också?
Sen är det väl inget som säger att man inte kan träffas och umgås oavsett vad man kör? 928-ägare har ju varit välkomna till forumet sedan en längre tid men jag tycker inte att så många har dykt upp här. Beror det på att de inte känner sig välkomna eller att bilarna trots vissa likheter kanske skiljer sig så pass att det inte blir så intressant att bilda en "enhet"?
Ska 944 Sverige bli ett allmänt porscheforum (som Ventilen antagligen önskar att de var) eller finns det en poäng i att "bara" vara ett modellforum? Bara för att man har bytt bil så har man ju inte tappat kunskapen och kanske inte heller intresset för frontmotorporschar och då har man ju sin "plats" på forumet.
Vad är vitsen att diskutera till exempel specifika Boxsterfrågor med 924/944/968-ägare?
Tror det finns en hel del att fundera över innan man breddar forumet "bara för att". Separationsångest tycker inte jag bör vara underlag för ett sådant beslut.

Frågan är om forumet tjänar på att bredda sig? Finns det ett intresse för 911-/Boxster-/Caymanägare att stanna kvar på 944 Sverige? Är 944 Sverige bättre än alternativen? Det har jag faktiskt svårt att tro. Har frontmotorporscheägare mer gemensamt med svansmotorporscheägare än märket i praktiken? Bilarna skiljer sig en hel del åt, antar jag, och körmässigt också?
Sen är det väl inget som säger att man inte kan träffas och umgås oavsett vad man kör? 928-ägare har ju varit välkomna till forumet sedan en längre tid men jag tycker inte att så många har dykt upp här. Beror det på att de inte känner sig välkomna eller att bilarna trots vissa likheter kanske skiljer sig så pass att det inte blir så intressant att bilda en "enhet"?
Ska 944 Sverige bli ett allmänt porscheforum (som Ventilen antagligen önskar att de var) eller finns det en poäng i att "bara" vara ett modellforum? Bara för att man har bytt bil så har man ju inte tappat kunskapen och kanske inte heller intresset för frontmotorporschar och då har man ju sin "plats" på forumet.
Vad är vitsen att diskutera till exempel specifika Boxsterfrågor med 924/944/968-ägare?
Tror det finns en hel del att fundera över innan man breddar forumet "bara för att". Separationsångest tycker inte jag bör vara underlag för ett sådant beslut.

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
Menade inte att man blir "utkastad", men utan frontmotor-Porsche är detta inte längre en naturlig plats. Själv så vet jag att jag inte kommer att behålla min bil förevigt, den är bara ett substitut för en elva. Jag tror fler än jag är i samma sits.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385
PCS 10585
944Sverige 1385
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Min undran är om 944 Sverige nödvändigtvis måste fortsätta att vara en "naturlig plats" om man byter från 944 till Boxster? Det kanske finns en ny "naturlig plats"?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Vad ska denna tråden handla om egentligen Torbjörn? Tollis Boxster eller förslag på förändring av forumet?
Just nu lutar det åt att flytta tråden till förslags delen av forumet... men där passar inte frågan om Tollis boxster in....
Just nu lutar det åt att flytta tråden till förslags delen av forumet... men där passar inte frågan om Tollis boxster in....

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Re: Boxter GT 3
Torbjorn968 wrote:Allmänt? (instruktionen gäller bara frontmotor porschar) eller övrigt (om annat än bilar?).
Hjälpsam moderator flyttar!
Undrar om någon känner till något om Tollis Boxter racer. 450 hk med (gissar jag) GT 3 motor.
Om fem år så är det nog många av ss som sneglar mot boxtrarna, redan billigare än de dyraste frontmotorporscharna.
Boxter del på forumet?
//TL
Han har kanske bytt motor nu men för några år sen (5-6 ungefär) så hade han en 935 motor i bilen.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- Torbjorn968
- Addict
- Posts: 1871
- Joined: 2006-05-14 14:29:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Funderar på sikt vad för bil som skall vara skojbil. Det går ju att spendera mycket pengar på den gule om man så skulle vilja men kanske dags att fundera på en efterföljare eftersom min nuvarande bil blivit ren banbil utan möjlighet till hårrufs.patand wrote:Vad ska denna tråden handla om egentligen Torbjörn? Tollis Boxster eller förslag på förändring av forumet?
Just nu lutar det åt att flytta tråden till förslags delen av forumet... men där passar inte frågan om Tollis boxster in....
En fundering har varit Opel Speedster. Men:
Med botrarna på stadig nedgång prismässigt så är det en naturlig reflektion att i stället hitta lämpligt objekt och strippa den till banracer. En bullrig stötig hårrufsmaskin har fler användningsområden än en Coupé.
Vad gäller forumet är frågan vad som är den gemensamma länken: är det att vi gillar motorn fram eller är det att frontmotorporschar idag ger mest Porsche för pengarna?
Reservdelarna för boxtrar är billigare och det är en modernare bil. Med priser nedåt 160 000 i sverige och 130 000:- i tyskland så är en billig boxter i samma prisklass som en dyr 968 (fin CS eller Cab). Naturlig "karriärväg" således för forummedlemmar som letar billig Porsche upplevelse.
Angående Tollis Boxter så är jag nyfiken på vad han gjort med den. Går hyfsat bra om jag förstått saken rätt.
Så när jag skulle posta hittade jag inte lämpligt ställe på forumet när jag läste "rubrikguiderna". Tråden är tänkt att handla om "billig banboxter", inte forumets framtid. Givet detta: var är den rätta platsen? Eller är forumet fel forum?
//TL
Numera en liten Miata. Om nån har en fin 968 CS, en gul (inte brandgul") hör gärna av er. Det skall bli en till sån i mitt liv!
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Köp en 944S2 Cabrio och var kvar här på forumet. Uppgradera till RaceCab som Fredrik Å och njut av livet. Du får lite stålar över och det är väll inte fel.
Bosse
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
Om man ska bygga räserbil är nog en Boxster en bättre utgångsbil. Det blir dyrt nog ändå.Bosse wrote:Köp en 944S2 Cabrio och var kvar här på forumet. Uppgradera till RaceCab som Fredrik Å och njut av livet. Du får lite stålar över och det är väll inte fel.
Bosse
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Bosse
- Dekal-Nisse
- Posts: 2253
- Joined: 2004-04-05 08:31:39
- Bilmodell: Min andra Porsche
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Jo kanske det, men Fredrik sålde en färdig räser(cab) för ca 125Ksweanders wrote:Om man ska bygga räserbil är nog en Boxster en bättre utgångsbil. Det blir dyrt nog ändå.Bosse wrote:Köp en 944S2 Cabrio och var kvar här på forumet. Uppgradera till RaceCab som Fredrik Å och njut av livet. Du får lite stålar över och det är väll inte fel.
Bosse
En Boxster orginal får du knappast för detta pris

Eller varför inte em Miata.
Bosse
viewtopic.php?f=17&t=4889&hilit=968
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
968 CS Grand Prix white . Runt år 2006.

viewtopic.php?f=17&t=12247&hilit=barbi
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]