S4Häxan wrote:Det verkar som "intryckningszonerna" fungerar, för om man räknar på att ett rådjur väger ung 60-70kg och att Bernt körde ca 90-100km i timmen så borde islaget ha varit ganska tungt och ändå blir det inte värre än så här.
Säker på att det var ett rådjur? De väger bara 20-30 kg. Vilket iof brukar räcka för att ställa till det..
Min bmw 740 smaka någon sorts liten hjort utanför ett vilthäng i vintras. Den flög i en fin båge efter fullträffen och bmw:n fick mindre blandade plåtskador och krossade strålkastare på höger sida...
944:an har mindre apptit och nöjde sig med en sparv i helgen som den elegant plocka med höger pop-up lyse.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
Magnus,
Det var ett rådjur, men jag hade lite dålig koll på vad de kan väga.... Tycker nog ändå att det blev lite skador i förhållande till fart och vikt. Särskilt när man ser och hör vad andra fåttt av ungefär samma typ av smäll.
Hälsningar Nina
[quote="patand"]Ja S4aHäxans 928 låter inte alls dumt! :D[/quote]
patand wrote:
Kan man inte åka till Gotland med svansmotor?!
Dom vägarna som vi brukar åka på Gotland, kräver en Cayenne
Hmm ,tillsammans med att den skulle gå värre än Sweanders cup bil blir svårt att få ihop !
Cayenne turbo S går ju bra men hänger knappast med en cup när det svänger !
Herrman, tyvärr innehåller PCS matrikeln mycket felaktigheter när det gäller oss.
944 du ser på mig är Johans han har helt fallit bort, Johan skall stå som 23C.
Bej wrote:Herrman, tyvärr innehåller PCS matrikeln mycket felaktigheter när det gäller oss.
944 du ser på mig är Johans han har helt fallit bort, Johan skall stå som 23C.