Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403 Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:
#166
Post
by patand » 2007-06-14 13:58:37
FSN wrote: Bilder falkenberg
Den ser snabb ut! Riktigt läcker!
easec
Addict
Posts: 1023 Joined: 2005-10-24 11:11:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lomma, Skåne
Contact:
#167
Post
by easec » 2007-06-14 14:15:29
http://hem.passagen.se/hemipanter/?k#Aerodynamics men boken är mer utförlig, liksom de böcker jag har tagit en bild på och som ligger i tråden. Sedan verkar inte de nya bilderna fungera, men hade de funkat så fanns där bilder på diffusern som kommer att användas på Speedlabs bil. Om jag nu minns texten rätt så hade även de bekymmer med värmen.
Easec, tummen mitt i handen och snigeln från Söndraby!
http://easec.blogspot.com/
Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
Kulbil: 944
Bruksbil: 996 GT3 Mk1 -00 krachad
nordstedt
Turbo-Poster
Posts: 746 Joined: 2005-08-28 16:57:43
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kävlinge
Contact:
#168
Post
by nordstedt » 2007-06-14 17:14:58
patand wrote: FSN wrote: Bilder falkenberg
Den ser snabb ut! Riktigt läcker!
Instämmer din bil är ruggigt fräck, skärmbreddarna blev riktigt bra
//nordstedt
Förr Indischrott Porsche 924 N/A -83
Nu BMW 525i 24V -91
BMW 2000NK -70
BMW 518i -87
Eddie Varvstopp
Addict
Posts: 1412 Joined: 2004-03-29 17:06:51
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1984
Location: Kävlinge
Contact:
#169
Post
by Eddie Varvstopp » 2007-06-14 19:23:29
FSN wrote: Växellådan är ett mindre problem men värmen från avgassystemet måste evakueras på något sätt. Några förslag??
Mitt förslag är att kolla hur Porsche löst liknande grejer tidigare...
Luftutsläpp bakom bakhjulen har ju funnits på flertalet modeller (959 bl.a.) och jag misstänker att det inte är en slump med placeringen
.
Härligt att bilen är ute och rör på sig igen
headline
Addict
Posts: 1445 Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:
#170
Post
by headline » 2007-06-14 22:02:39
Klaaaaaaaass Fredrik!
Kul att det rullar!!
FSN
Raceputte
Posts: 1557 Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:
#171
Post
by FSN » 2007-06-15 10:21:54
Eddie Varvstopp wrote: FSN wrote: Växellådan är ett mindre problem men värmen från avgassystemet måste evakueras på något sätt. Några förslag??
Mitt förslag är att kolla hur Porsche löst liknande grejer tidigare...
Luftutsläpp bakom bakhjulen har ju funnits på flertalet modeller (959 bl.a.) och jag misstänker att det inte är en slump med placeringen
.
Härligt att bilen är ute och rör på sig igen
Fast problemet är nog att det inte finns så mycket luft att evakuera. Skall göra ett lustutsläpp i kofångarn bak och en liten läpp som släpper in lite luft, isolera sista biten på avgassystemet och slänga dit några strålningsvärmeskydd och eventuellt en oljekylare på växellådan. Hoppas att det räcker i år så får det bli nytt avgassystem under vintern.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
FSN
Raceputte
Posts: 1557 Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:
#172
Post
by FSN » 2007-08-11 10:40:52
Några bilder
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403 Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:
#173
Post
by patand » 2007-08-15 22:48:33
F-n vad jagt gillar dina breddningar Fredrik! Tillsammans med fronten så är de riktigt riktigt läckra!
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392 Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:
#174
Post
by Pär Hylander » 2007-10-14 11:54:40
Hur har det gått, har det blivit några varv på Knutan i torrt före? <1:09?
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite
FSN
Raceputte
Posts: 1557 Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:
#175
Post
by FSN » 2007-10-15 10:34:59
Pär Hylander wrote: Hur har det gått, har det blivit några varv på Knutan i torrt före? <1:09?
Nej, blev bara en körning på Knutan i år och det var PCS banmöte i regn och halka dvs varken fort eller tidtagning.
Nästa år så SKALL jag vara ute med bilen innan Augusti..... Stand by for "nästa års ursäkt".
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
FSN
Raceputte
Posts: 1557 Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:
#176
Post
by FSN » 2008-05-08 21:06:42
Nytt i år:
Ny tank
968 låda med torsen diff
Hemmafixad växellådskyl
Avgas ut på sidan
Ny passagerarstol
Nersänkt batteri
TILL SALU en rostfri tank (t=1,5mm) proffs-svetsad 27-30liter. Passar bra till höger om växellådan + 1 liter catch tank i rostfritt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
gurra
Sponsor
Posts: 3548 Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:
#177
Post
by gurra » 2008-05-08 21:25:11
Coolt i dubbel bemärkelse
Vad är det för pump?
FSN
Raceputte
Posts: 1557 Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:
#178
Post
by FSN » 2008-05-08 21:47:11
gurra wrote: Coolt i dubbel bemärkelse
Vad är det för pump?
Biltema naturligtvis, finns det nåt annat?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556 Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:
#179
Post
by Karl Birgander » 2008-05-08 21:50:42
Snygg lösning!
Är det egengjorda hål för urtaget i underkant?
Körs pumpen kontinuerligt?
Var är körplanen iår?
Leksak:
Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Cédric
Addict
Posts: 4715 Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:
#180
Post
by Cédric » 2008-05-08 21:50:57
Kör du plant golv ? eller brukar det vara ett problem med hettan ?
Users browsing this forum: Bing [Bot]